Filho Kelson Otaniel Glória (2025) The Effectiveness Of Personalization On E-commerce Platforms. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Thesis - The Effectiveness of Personalization in E-commerce Platforms.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (5MB) |
|
|
PDF
MAThesisAssessment-KFilho-GAndrasi2025.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (104kB) |
|
|
PDF
External Assessment Quixina Yuri.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (213kB) |
Absztrakt (kivonat)
The thesis investigates the impact of personalization strategies in e-commerce platforms on user behavior, satisfaction, and trust. Through a literature review and primary survey analysis, it explores techniques such as content-based filtering, collaborative filtering, and real-time personalization. Findings highlight personalization's positive effects on engagement and conversion, while also addressing privacy concerns and user fatigue. This paper will then provide good insight to understand user centric point of view and serve as starting point for future search.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Nemzetközi gazdaság és gazdálkodás (angol)
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | e-commerce, e-kereskedelem, effectiveness, felhasználói felületek, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, personalization, User Behavior, user satisfaction |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:31 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:31 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

