The Effectiveness Of Personalization On E-commerce Platforms

Filho Kelson Otaniel Glória (2025) The Effectiveness Of Personalization On E-commerce Platforms. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Thesis - The Effectiveness of Personalization in E-commerce Platforms.pdf] PDF
Thesis - The Effectiveness of Personalization in E-commerce Platforms.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (5MB)
[thumbnail of MAThesisAssessment-KFilho-GAndrasi2025.pdf] PDF
MAThesisAssessment-KFilho-GAndrasi2025.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (104kB)
[thumbnail of External Assessment Quixina Yuri.pdf] PDF
External Assessment Quixina Yuri.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (213kB)

Absztrakt (kivonat)

The thesis investigates the impact of personalization strategies in e-commerce platforms on user behavior, satisfaction, and trust. Through a literature review and primary survey analysis, it explores techniques such as content-based filtering, collaborative filtering, and real-time personalization. Findings highlight personalization's positive effects on engagement and conversion, while also addressing privacy concerns and user fatigue. This paper will then provide good insight to understand user centric point of view and serve as starting point for future search.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdaság és gazdálkodás (angol)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-commerce, e-kereskedelem, effectiveness, felhasználói felületek, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, personalization, User Behavior, user satisfaction
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:31
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet