A digitális nyilvánosság hatása a magánélet szférájára: Közösségi média influenszerek tapasztalatai és a sharenting jelensége

Kóródi Laura Villő (2025) A digitális nyilvánosság hatása a magánélet szférájára: Közösségi média influenszerek tapasztalatai és a sharenting jelensége. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kóródi Laura - Szakdolgozat - A digitális nyilvánosság hatása a magánélet szférájára.pdf] PDF
Kóródi Laura - Szakdolgozat - A digitális nyilvánosság hatása a magánélet szférájára.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálati lap Kóródi Laura Villő PDF.pdf] PDF
Bírálati lap Kóródi Laura Villő PDF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (232kB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálata külső konzulens részéről.PDF] PDF
Szakdolgozat bírálata külső konzulens részéről.PDF
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja annak feltárása, hogy a digitális nyilvánosság miként alakítja át a magánélet hagyományos határait, különös tekintettel az anyainfluenszerek szerepére a közösségi médiában. A közösségi platformok térhódításával az egyének egyre gyakrabban osztanak meg személyes tartalmakat, ezáltal a nyilvános és a privát szféra közötti határvonal elmosódik. A kutatás középpontjában négy magyar anyainfluenszerrel készített félig strukturált interjúk állnak, melyek segítségével megvizsgálható, hogyan élik meg az édesanyák az online jelenlétet, és milyen dilemmákkal szembesülnek a gyermekek és a családi élet reprezentációja kapcsán. A dolgozat kitér a közösségi médiában való szerepvállalás etikai kérdéseire, a tartalomgyártás motivációira, valamint a követőtáborral való kapcsolattartás formáira is. A kutatás rámutat arra, hogy az influenszertevékenység nem csupán az önkifejezés egy új formáját jelenti, hanem komoly társadalmi felelősséget is hordoz, különösen akkor, ha a gyermekek magánélete is megjelenik a digitális térben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális nyilvánosság, gyermekek, influencer, közösségi média, magánélet, nevelés, nyilvános szféra, sharenting, szülők
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:30
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet