Crisis Communication In Luxury Fashion Brands: A Comparison Of Gucci And Balenciaga's Strategies

Tajnay Flóra (2025) Crisis Communication In Luxury Fashion Brands: A Comparison Of Gucci And Balenciaga's Strategies. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Crisis Communication In Luxury Fashion Brands – A Comparison Of Gucci And Balenciaga’s Strategies_Tajnay Flóra.pdf] PDF
Crisis Communication In Luxury Fashion Brands – A Comparison Of Gucci And Balenciaga’s Strategies_Tajnay Flóra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of thesis-topic-application- External Advisor- MG[56].pdf] PDF
thesis-topic-application- External Advisor- MG[56].pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (149kB)
[thumbnail of Tajnay Flóra - Kulso konzulens biralat- Mahmoud J. Ghazal.pdf] PDF
Tajnay Flóra - Kulso konzulens biralat- Mahmoud J. Ghazal.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (76kB)
[thumbnail of Tajnay_diss_report.pdf] PDF
Tajnay_diss_report.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (129kB)

Absztrakt (kivonat)

This thesis looks at how two well-known luxury fashion brands, Gucci and Balenciaga, handled major public crises through their communication strategies based on information that is available in the online media. Using a comparative case study method and secondary research, the study focuses on how these brands responded to backlash, what kind of platforms they used, what tone they applied, and how the public reacted. The analysis is based on also two key theories: Image Repair Theory and Situational Crisis Communication Theory. The results show that fast, honest, and empathetic communication can help brands protect or rebuild their reputation. The study also highlights how media framing, social media reactions, and strong leadership messages all play a big role in how a brand is judged during a crisis today.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: corporate communication, crisis communication, divat, fashion, közösségi média, kríziskommunikáció, luxury brands, luxus márka, Social media, vállalati kommunikáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:30
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet