Revenue & Yield Management in Low-Cost Carriers: Balancing Profitability and Passenger Satisfaction

Firat Ege (2025) Revenue & Yield Management in Low-Cost Carriers: Balancing Profitability and Passenger Satisfaction. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Dissertation.pdf] PDF
Dissertation.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Ege_MA_evaluation.pdf] PDF
Ege_MA_evaluation.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (218kB)
[thumbnail of Ege_Evaluation.pdf] PDF
Ege_Evaluation.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (360kB)

Absztrakt (kivonat)

The thesis aimed to analyze how Low-Cost Carriers (LCCs) use revenue and yield management practices to balance profitability and passenger satisfaction. The thesis first presents the practices LCCs use in their operations to manage revenue and yield practices, followed by reviewing literature from studies made on the subject, followed by a study done by the author to highlight the main factors passenger consider when determining satisfaction. After the analysis and conclusion of the study, challenges LCCs face in balancing proftability and passenger satisfaction is presented along with potential future challenges that LCCs may have to face.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdaság és gazdálkodás (angol)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: airline, low-cost carrier, passenger satisfaction, profitability, Revenue Management, yield management
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:30
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet