Firat Ege (2025) Revenue & Yield Management in Low-Cost Carriers: Balancing Profitability and Passenger Satisfaction. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Dissertation.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
Ege_MA_evaluation.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (218kB) |
|
|
PDF
Ege_Evaluation.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (360kB) |
Absztrakt (kivonat)
The thesis aimed to analyze how Low-Cost Carriers (LCCs) use revenue and yield management practices to balance profitability and passenger satisfaction. The thesis first presents the practices LCCs use in their operations to manage revenue and yield practices, followed by reviewing literature from studies made on the subject, followed by a study done by the author to highlight the main factors passenger consider when determining satisfaction. After the analysis and conclusion of the study, challenges LCCs face in balancing proftability and passenger satisfaction is presented along with potential future challenges that LCCs may have to face.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Nemzetközi gazdaság és gazdálkodás (angol)
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | airline, low-cost carrier, passenger satisfaction, profitability, Revenue Management, yield management |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:30 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:30 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

