Moldoványi Martin Sándor (2025) Brandek a magyar hip-hop videóklipekben és rapszövegekben. Márkamegjelenítések vizsgálata T. Danny dalain keresztül. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Brandek a magyar hip-hop videóklipekben és rapszövegekben. Márkamegjelenítések vizsgálata T. Danny dalain keresztül.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (6MB) |
|
|
PDF
MoldoványiMartinPVÁFbírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (332kB) |
|
|
PDF
Bírálat Moldoványi Martin.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (77kB) |
Absztrakt (kivonat)
A márkamegjelenítések és a brandépítés kérdésköre a digitális médiatérben egyrehangsúlyosabb szerepet kap, különösen a fiatal generációkra irányuló kommunikációban. Azeneipar, mint a populáris kultúra egyik meghatározó területe, nem csupán szórakoztatási funkcióttölt be, hanem identitásformáló és fogyasztói mintákat alakító szereppel is bír. A hip-hop műfaj -különösen annak vizuális és szöveges aspektusai - kiemelt helyet foglal el ebben a folyamatban,hiszen a műfaj kezdeteitől fogva szorosan összefonódik a márkák, státuszszimbólumok éstársadalmi üzenetek megjelenítésével.Szakdolgozatom a magyar hip-hop színtér egyik legismertebb és legbefolyásosabbelőadójának, T. Dannynek a munkásságán keresztül vizsgálja a márkamegjelenítések szerepét ésjelentőségét. A kutatás aktualitását az adja, hogy a digitális platformokon (pl. YouTube) keresztülterjedő videóklipek és dalszövegek kulcsfontosságú csatornái lettek a fiatal közönség elérésénekés így a márkák célzott kommunikációjának is. Ezen médiatér elemzése révén a dolgozatbetekintést kíván nyújtani abba, hogyan működik a branding a magyar zenei kultúrában és milyentudatos stratégiák mentén épül fel egy előadó saját márkaidentitása.A dolgozat fő célja annak feltárása, hogy milyen típusú márkák milyen kontextusbanjelennek meg T. Danny videóklipjeiben és dalszövegeiben, illetve hogy ezek a megjelenésekmilyen jelentést hordoznak, milyen értékeket közvetítenek és hogyan járulnak hozzá a zenészimidzséhez. A kutatás során kvalitatív tartalomelemzési módszert alkalmaztam, amely kiterjedt T.Danny YouTube-csatornáján elérhető összes videóklipjének (szám szerint 23) vizsgálatára,valamint dalszöveg elemzésére.Emellett egy online kérdőíves kutatással is kiegészült a vizsgálat, amely a közönségreakcióit, véleményeit térképezte fel a márkamegjelenítésekkel kapcsolatban.Az eredmények azt mutatják, hogy a márkák megjelenése nem véletlenszerű, hanemtudatos és stratégiai eszköze a személyes brandépítésnek. A verbális (dalszövegekben történőemlítések) és vizuális (öltözet, járművek, kiegészítők) megjelenítések egyaránt erősítik azt azimázst, amely hitelességet, anyagi sikert és modernitást sugall. A fiatal hallgatók számára ezek amárkák nemcsak fogyasztási termékeket, hanem aspirációs célokat is képviselnek.Összességében a szakdolgozat rávilágít arra, hogy a márkamegjelenítések a hazai zeneikultúrában is fontos szerepet töltenek be, nemcsak gazdasági, hanem kulturális és társadalmiszinten is. Az ilyen típusú elemzések segítenek megérteni a fiatal generációk fogyasztói ésértékrendszerének alakulását.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | Branded content, Branded entertainment, T. Danny, termékelhelyezés, termékmegjelenítés |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:30 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:30 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

