Pintér Kathrin (2025) Húshelyettesítő termékekre való nyitottság és azok fogyasztói szokásai a magyarországi hobbifutók körében. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
PDUM18 Pintér Kathrin Húshelyettesítő termékekre... Diplomadolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
Bírálat Pintér Kathrin 2025.06.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (341kB) |
|
|
PDF
Pintér Kathrin.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (386kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az egészséges és hosszú élet kérdése világszerte foglalkoztatja az embereket, ezért az Egészségügyi Világszervezet (WHO) mozgásra és étrendre vonatkozó ajánlásokat fogalmazott meg, többek között a húsfogyasztás mérséklését javasolva. Ennek pótlására mára számos húshelyettesítő alternatíva elérhető. Dolgozatomban a húshelyettesítő élelmiszertermékek ismertségét és elfogadottságát vizsgáltam a magyarországi hobbifutók körében. Elemeztem a hozzájuk kapcsolódó attitűdöket, érzelmeket és a fogyasztást motiváló tényezőket.A szekunder kutatás során bemutattam az egészséges életmód elméleti hátterét és a vonatkozó nemzetközi ajánlásokat. Elemeztem a fogyasztói magatartás életmódjait, különös tekintettel a LOHAS szegmensre és annak élelmiszeriparra gyakorolt hatására. Bemutattam a húshelyettesítő termékeket, azok szabályozási hátterét és étrendekbe illesztési lehetőségeit.A primer kutatási fázisban saját online kérdőívet használtam, melyet 895 fő töltött ki, a szűrők után 876 fő adatait elemeztem. A hobbifutók étkezési szokásait, a húshelyettesítők ismertségét, fogyasztási hajlandóságát és motivációit vizsgáltam. Az eredmények szerint a hobbifutók körében körülbelül hatszoros a vegetáriánusok aránya a teljes lakossághoz képest (6,4% vs. 1,1–1,2%). A legnépszerűbb étrend a mindenevő után a laktózmentes diéta és az időszakos böjt. A rendszeresen futók közel fele legalább alkalmanként kétféle húshelyettesítőt fogyaszt, melyek közül a tofu a legnépszerűbb, míg a szejtán kevésbé ismert.A húshelyettesítők fogyasztását főként az egészségtudatosság motiválja, de sokan finomnak is tartják ezeket. A rovar- és laborhús fogyasztására a húsevők nyitottabbak, mint a vegetáriánusok. A kipróbálásra hajlandók háromnegyede felsőfokú végzettségű, és több mint fele jó anyagi körülmények között él. A kapcsolatok elemzésére Cramer’s V asszociációs mutatót használtam 5%-os szignifikancia szint mellett.Konklúzióm szerint a futás mint tevékenység jól illeszkedik a LOHAS életmódhoz, és a hobbifutók nyitottabbak az egészséges életmódra, a húsmentes étrendre és az alternatív húsfélék kipróbálására.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | élelmiszermarketing, fogyasztói magatartás, húshelyettesítő, laborhús, rovarhús |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:30 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:30 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

