Közösségépítés és hitmélyítés gyermekmarketing segítségével: A LEGO Világnapjához kapcsolódó kampány hatékonyságának elemzése egy vallási közösségben

Szabó Adél (2025) Közösségépítés és hitmélyítés gyermekmarketing segítségével: A LEGO Világnapjához kapcsolódó kampány hatékonyságának elemzése egy vallási közösségben. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of SzabóAdél_Záródolgozat.pdf] PDF
SzabóAdél_Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szabó Adél bírálat 2025-BGE-PDF.pdf] PDF
Szabó Adél bírálat 2025-BGE-PDF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (155kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja annak vizsgálata, hogy a játékos, vizuálisan vonzó vallási kampányok – konkrétan a LEGO-bibliai történetépítő pályázat – milyen hatással lehetnek a gyermekek vallási nevelésére és a közösségi kapcsolatok erősítésére egy protestáns gyülekezetben. A kutatás fókuszában az Élő Remény Baptista Gyülekezet 2024-es LEGO Világnaphoz kapcsolódó eseménye áll, amely a bibliai történetek kreatív feldolgozását ösztönözte a résztvevő családok körében. A dolgozat kvalitatív módszertanra épül, amely során öt félig strukturált interjú készült a kampányban érintett kulcsszereplőkkel: a kampány kommunikációs felelősével, a gyermekmisszió vezetőjével, két szülővel és a gyülekezet lelkészével. Az eredmények azt mutatják, hogy a kampány sikeresen erősítette a gyermekek vallási élményeit, ösztönözte a családon belüli közös gondolkodást a bibliai témákról, és hozzájárult a közösségi kapcsolatok elmélyítéséhez mind a gyülekezeten belül, mind azon kívül. A dolgozat rávilágít arra, hogy a vallási marketing eszközei – megfelelő kommunikációval és célcsoport-orientált kivitelezéssel – hatékonyan támogathatják az élményszerű hitátadást és a közösségépítést a mai gyermek- és családi missziókban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: digitális marketing, gyermekmarketing, kampányelemzés, közösségépítés, marketing-kampány, nonprofit szféra, vallás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:30
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet