Dross Lídia (2025) A reklámok hatása az általános iskolás korú gyermekekre. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
A reklámok hatása az általános iskolás korú gyermekekre Dross Lídia.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
Dross Lídia diplomadolgozat bírálat – Bíráló Éger Norbert.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (148kB) |
|
|
PDF
Dross Lídia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (65kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom célja, hogy átfogó képet adjon a reklámok által gyakorolt hatásokról azáltalános iskolás korú gyermekek médiafogyasztási szokásainak tükrében.A kutatásom során kvalitatív és kvantitatív módszereket egyaránt alkalmaztam: 333 reklámot vizsgáltam tartami szempontból, illetve kiegészítő, értelmező kutatásként fókuszcsoportos interjú során vizsgáltam, hogy a gyermekek mennyire képesek felismerni a reklámok manipulatív jellegét. Fogyasztói szokásaikra, értékrendjükre ezen hirdetések milyen hatással lehetnek. Kutatásom rávilágított arra, hogy a gyermekek médiaértelmezési készségei még fejletlenek, így fokozott szülői, pedagógiai támogatást igényelnek a kritikus médiatudatosság kialakításához. A dolgozatban hangsúlyos szerepet kapnak a releváns hazai és nemzetközi szakirodalmak, valamint a gyermekvédelem, reklámetika, illetve a reklámpszichológia témaköre is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | gyermekek, médiafogyasztási szokások, reklám, reklámetika, reklámpszichológia |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:30 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:30 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

