A Zwack Unicum marketingstratégiája és online kommunikációja

Szalay Tamara (2025) A Zwack Unicum marketingstratégiája és online kommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szalay Tamara_Szakdolgozat_2025_KKK_FTYNCK.pdf] PDF
Szalay Tamara_Szakdolgozat_2025_KKK_FTYNCK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Biralat_Szalay_Tamara.pdf] PDF
Biralat_Szalay_Tamara.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (223kB)
[thumbnail of biralat_Szalay_Tamara_Ruttner_Tamara.pdf] PDF
biralat_Szalay_Tamara_Ruttner_Tamara.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (92kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a Zwack Unicum marketingstratégiáját és online kommunikációját vizsgálja, különös tekintettel a közösségi médiafelületeken való jelenlétére. A témaválasztást a digitális marketing és az online márkaépítés egyre növekvő szerepe indokolta, mivel napjaink fogyasztói döntéshozatalában kiemelt szerepet játszik a közösségi média aktivitás és a márkák online jelenléte. A dolgozat célja, hogy feltárja, hogyan alkalmazza a Zwack Unicum a digitális eszközöket a márkaépítésben és a fogyasztókkal való kapcsolattartásban, illetve, hogy ezek milyen hatással vannak a márkahűségre és a fogyasztói attitűdökre. A kutatás elméleti alapját a fogyasztói magatartás, a márkaépítés, valamint a marketingstratégia és az online kommunikáció szakirodalma képezte. A dolgozat kvalitatív és kvantitatív módszerekkel vizsgálta a vállalat stratégiáját: egy mélyinterjú keretében betekintést nyert a cég kommunikációs gyakorlatába, míg a kérdőíves felmérés a fogyasztói oldalról gyűjtött adatokat a közösségi médiában tapasztalt márkamegítélésről, a márkához kapcsolódó értékekről, valamint a vásárlói szokásokról. A kutatás eredményei megerősítették, hogy a Zwack Unicum digitális jelenléte, különösen az influenszer együttműködések és vizuálisan egységes közösségi tartalmak révén, hozzájárul a márkahűség erősítéséhez és a márkaidentitás fenntartásához. A fogyasztók által érzékelt értékek és az alkalmazott tartalom között szoros kapcsolat mutatható ki, ami igazolja a márkastratégia tudatosságát. A dolgozat javaslatokat is megfogalmaz a digitális jelenlét további fejlesztésére, különösen a fiatalabb célcsoportok hatékonyabb elérésének érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, marketingkommunikáció, marketingstratégiák, márkaépítés, online marketing, vállalkozás marketingstratégiája
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:30
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet