Pszichológiai hatások az online térben: Befolyásolás és felhasználói élmény

Novák Fanni (2025) Pszichológiai hatások az online térben: Befolyásolás és felhasználói élmény. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Novák_Fanni_Szakdolgozat.pdf] PDF
Novák_Fanni_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of bírálat_NovákFanni.pdf] PDF
bírálat_NovákFanni.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (246kB)
[thumbnail of NOVÁK FANNI_BÍRÁLAT.pdf] PDF
NOVÁK FANNI_BÍRÁLAT.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (101kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban az online hirdetések és kampányok pszichológiai befolyását vizsgáltam, figyelembe véve azok hatását az emberek gondolkodásmódjára. Az internetes platformok megjelenése jelentősen átformálta a kommunikációs szokásokat és formákat, ezzel új lehetőségeket is teremtve. A kutatásom célja, hogy feltárjam, milyen hatással van a média és a reklámok manipulációja a felhasználókra, miként formálja a döntéseiket, például egy adott cég termékeinek megvásárlásakor. A kutatásomhoz egy fast fashion divatmárkát, a H&M-et választottam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: döntéshozatal, fogyasztó(k), fogyasztói magatartás, kommunikáció, manipuláció, reklámkampány, reklámpszichológia
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:29
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet