Influencer Marketing és az Értékesítés Kapcsolata Közösségi Médiában

Zsigmond Csaba (2025) Influencer Marketing és az Értékesítés Kapcsolata Közösségi Médiában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Zsigmond_Csaba_IH2H68_Influ marketing_szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Zsigmond_Csaba_IH2H68_Influ marketing_szakdolgozat.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Szakdolgozat státusz (1).pdf] PDF
Szakdolgozat státusz (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (275kB)
[thumbnail of Zsigmond.pdf] PDF
Zsigmond.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (233kB)
[thumbnail of Zsigmond Csaba (IH2H68) külső bírálata.pdf] PDF
Zsigmond Csaba (IH2H68) külső bírálata.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (671kB)

Absztrakt (kivonat)

A digitális világ rohamos fejlődésével a vállalatok és márkák folyamatosan keresik az új lehetőségeket, hogy hatékonyan érjék el célközönségüket. Az egyik legdinamikusabban fejlődő terület a közösségi médián keresztül zajló influencer marketing, amely az elmúlt években jelentős szerepet kapott a vállalati marketingstratégiákban. Az influencerek olyan személyek, akik nagy követőtáborral rendelkeznek a közösségi médiában, és képesek befolyásolni követőik véleményét, döntéseiket, valamint vásárlási szokásaikat. A digitális térben zajló vásárlási szokások folyamatosan változnak, és az emberek egyre inkább a hiteles, személyes ajánlásokat részesítik előnyben a hagyományos reklámokkal szemben. A vásárlók egyre több időt töltenek platformokon, mint az Instagram, TikTok és YouTube, ahol az influencerek közvetlen kapcsolatban állnak követőikkel. A hagyományos hirdetések egyre kevésbé hatékonyak, mert a fogyasztók immunissá váltak rájuk. Az influencerek viszont hitelesebb, közvetlenebb módon érik el a célközönséget. A vásárlási döntések jelentős része már nem webáruházakban vagy reklámok hatására, hanem közösségi médiás ajánlások és vélemények alapján születik meg. A fiatalabb generációk (Z és Alfa) kevésbé bíznak a hagyományos reklámokban, viszont nagy mértékben támaszkodnak influencerek véleményére a vásárlásaik során. Mindezek miatt az influencer marketing nemcsak egy népszerű eszköz, hanem a modern értékesítési stratégiák egyik meghatározó eleme, amely folyamatosan új lehetőségeket és kihívásokat teremt a vállalkozások számára. A közösségi média influencerei nem csupán termékajánlók, hanem modern kori „digitális barátok”, akik hitelességükkel és személyes márkájuk erejével képesek a követőiket vásárlási döntések meghozatalára ösztönözni. A szakdolgozat célja, hogy bemutassa az influencer marketing és az értékesítés kapcsolatát a közösségi médiában. Megvizsgálom, hogyan befolyásolja az influencerek által közvetített tartalom a fogyasztók döntéseit, milyen stratégiákat alkalmaznak a vállalatok az influencer marketing terün, és milyen módszerekkel mérhető ennek hatékonysága. A dolgozat során empirikus kutatást is végzek, amely során adatokat gyűjtök a fogyasztók vásárlási szokásairól és az influencerek hatásáról. 3 A dolgozat kitér arra is, hogy az egyes közösségi platformokon - mint a Facebook, Instagram, YouTube, TikTok és egyéb felületek - hogyan alakul az influencer marketing szerepe, és miként befolyásolja a fogyasztói magatartást. A kutatás során külső forrásokat, szakirodalmat és primer adatokat is felhasználok annak érdekében, hogy átfogó képet adjak a témáról. Hipotézisem, hogy minél erősebb az influencer és követői közötti érzelmi kötődés, annál nagyobb hatással van az ajánlás az értékesítésre, függetlenül a termék tényleges minőségétől. A kutatás célja, hogy feltárja az influencer marketing hatását az értékesítésre a közösségi médiában, különös tekintettel arra, hogy a fogyasztók miként reagálnak az influencerek által közvetített üzenetekre, és hogyan befolyásolják ezek a vásárlási döntéseket. A dolgozat végén következtetéseket vonok le arról, hogy az influencer marketing milyen hatékonysággal segíti az értékesítési folyamatokat, valamint milyen jövőbeli trendek várhatók ezen a területen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: értékesítés, influencer, influencermarketing, közösségi média, online marketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:29
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:29
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/59085

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet