Miskolc imázsának és városmarketingjének vizsgálata

Kujbus Fanni (2025) Miskolc imázsának és városmarketingjének vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of DIPLOMADOLGOZAT_KUJBUS FANNI.pdf] PDF
DIPLOMADOLGOZAT_KUJBUS FANNI.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of KujbusFanniPVÁFbírálat.pdf] PDF
KujbusFanniPVÁFbírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (333kB)
[thumbnail of Külső konzulensi értékelés Kujbus Fanni.pdf] PDF
Külső konzulensi értékelés Kujbus Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (130kB)

Absztrakt (kivonat)

Miskolc, Észak-Magyarország egyik legjelentősebb városa, sokáig elsősorban ipari központként élt a köztudatban. Azonban az elmúlt évtizedekben jelentős változáson ment keresztül, és a városvezetés egyre tudatosabban igyekszik alakítani a település imázsát, hogy vonzóbbá tegye azt a lakosság, a turisták és a befektetők számára is. A városimázs vizsgálata során érdemes megvizsgálni, hogyan látják az emberek Miskolcot, milyen sztereotípiák élnek róla, illetve milyen kommunikációs eszközökkel próbálják ezeket befolyásolni. A jelenlegi városimázs több kulcselemre épül. Egyrészt jelen van benne az ipari múlt öröksége, amely egyszerre jelent kihívást és lehetőséget a város számára. Másrészt fontos szerepet kapnak a természeti értékek, mint a Bükk-hegység közelsége, a Lillafüredi vízesés, valamint a híres Miskolctapolcai Barlangfürdő, amelyek a turizmus egyik alapját képezik. Kulturális szempontból Miskolc komoly hagyományokkal bír, például a Miskolci Nemzeti Színház és az évente megrendezett CineFest filmfesztivál is hozzájárul a város arculatához. Emellett az egyetemi élet is lendületet ad a fiatalosabb, modern imázs kialakulásához.A városimázs tudatos alakítása során kulcsszerepet játszanak a marketingkampányok, rendezvények, fejlesztések, valamint a média megjelenések is. Miskolc példája jól mutatja, hogy egy város hogyan tudja múltját újrapozicionálni, és hogyan törekedhet egy pozitív, sokszínű és élhető városkép megformálására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketing, megyei jogú város, Miskolc, város, Városmarketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:29
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet