Az impulzusvásárlás ösztönzése a magyar online szépségipari kereskedelemben

Horváth Anna Laura (2025) Az impulzusvásárlás ösztönzése a magyar online szépségipari kereskedelemben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Horváth Anna Laura-Szakdolgozat 2025.pdf] PDF
Horváth Anna Laura-Szakdolgozat 2025.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Horváth Anna Laura-Szakdolgozat 2025.pdf] PDF
Horváth Anna Laura-Szakdolgozat 2025.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of 02-Jun-2025 125123 PM.pdf] PDF
02-Jun-2025 125123 PM.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (7MB)
[thumbnail of Horváth.pdf] PDF
Horváth.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (240kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja a digitális marketingstratégiák szerepének vizsgálata az impulzusvásárlás ösztönzésében a magyar online szépségipari kereskedelemben. A téma aktualitását az e-kereskedelem dinamikus fejlődése és a fogyasztói magatartás változása indokolja, különös tekintettel a mobilalkalmazások, közösségi média platformok és influencermarketing térnyerésére. A dolgozat elméleti része bemutatja az impulzusvásárlás fogalmát, típusait és a vásárlói döntéshozatal pszichológiai modelljeit (S-O-R, EKB, Hawkins–Stern), majd részletesen elemzi a digitális marketing eszközöket, amelyek elősegítik az impulzív döntéshozatalt. A gyakorlati részben a két piacvezető szépségipari lánc, a DM és a Rossmann online stratégiáinak összehasonlítása történik, esettanulmányokkal és versenytárselemzéssel kiegészítve. A kvantitatív kutatás 156 fő megkérdezésével készült kérdőíves módszerrel, amely feltárta a fogyasztók impulzusvásárlási szokásait, valamint az online marketing elemek hatásait. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a vizuális tartalmak, az influencerek ajánlásai és az akciós hirdetések jelentősen befolyásolják az impulzív vásárlási hajlandóságot, különösen a fiatal női célcsoport körében. A dolgozat végkövetkeztetése, hogy az impulzusvásárlás tudatos ösztönzése stratégiai előnyt jelenthet az online szépségipari kereskedők számára, ha megfelelően alkalmazzák a perszonalizált, érzelemorientált marketingmegoldásokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális marketing, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, impulzus, impulzusvásárlás, szépségipar
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:29
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet