A nők reprezentálása a reklámokban: Az alkoholreklámok és a nők kapcsolata; A Budweiser sörreklámok vizsgálata az '50-es évektől napjainkig

Fábián Tímea (2025) A nők reprezentálása a reklámokban: Az alkoholreklámok és a nők kapcsolata; A Budweiser sörreklámok vizsgálata az '50-es évektől napjainkig. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat.pdf] PDF
szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of bírálat_FábiánTímea.pdf] PDF
bírálat_FábiánTímea.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (247kB)
[thumbnail of Bírálat Fábián Tímea szakdolgozatához.pdf] PDF
Bírálat Fábián Tímea szakdolgozatához.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (132kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a nők reklámokban történő reprezentálását fogom vizsgálni, különösképpen az alkoholreklámok tekintetében.Ugyan sokat változtak a reklámok napjainkra, de még manapság is találkozhatunk megbotránkoztató vagy megkérdőjelezhető reklámokkal, amelyek esetlegesen különböző kulturális kérdésekkel foglalkoznak, vagy sztereotípiákat boncolgatnak. Különösen hangsúlyos tud ez lenni a nemi szerepek kapcsán és azon belül is a nők ábrázolását illetően.A 20. században rohamosan elkezdtek elterjedni a szexuális jellegű reklámok külföldön és hazánkban egyaránt, ahol az esetek többségében női karaktereket használtak az illusztráláshoz. Több féle hirdetés fajtában is jellemző, a kutatásomban kifejezetten az alkoholreklámok és a női ábrázolás kapcsolatát fogom vizsgálni, azon belül pedig a Budweiser alkoholreklámjainak változását az '50-es évektől napjainkig.Kutatásom lényege, hogy választ kapjak az alábbi kérdésre: Változott-e a nők reklámokban való megjelenítésének módja az elmúlt évtizedekben?Illetve ehhez kapcsolódva és a kutatásra ráépítve, annak vizsgálata, hogy hogyan változtak a női karakterek és megjelenítésük módja a Budweiser sörmárka reklámjaiban az idők során?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: alkohol, marketingeszközök, nők, reklámkampányok, reprezentáció, sör, szexualitás, sztereotípia
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:29
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet