Maximising Engagement on TikTok - A Comparison of Ryanair’s and Duolingo’s Platform-Specific Strategies

Petkó Laura Csenge (2025) Maximising Engagement on TikTok - A Comparison of Ryanair’s and Duolingo’s Platform-Specific Strategies. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Maximising Engagement on TikTok - A Comparison of Ryanair’s and Duolingo’s Platform-Specific Strategies By Laura Csenge Petkó_SW0EWL.pdf] PDF
Maximising Engagement on TikTok - A Comparison of Ryanair’s and Duolingo’s Platform-Specific Strategies By Laura Csenge Petkó_SW0EWL.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of Petkó_dissertation_report_external.pdf] PDF
Petkó_dissertation_report_external.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (189kB)
[thumbnail of Petkó_diss_report.pdf] PDF
Petkó_diss_report.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (139kB)

Absztrakt (kivonat)

This thesis explores how Ryanair and Duolingo utilise TikTok to connect with younger audiences through a quantitative, comparative content analysis of 519 posts from 2024. It investigates which content types, platform features, and brand humanising elements most effectively drive engagement. Findings show that for both brands, entertaining and mixed content types generated the highest engagement, while promotional received the lowest. Platform-specific features, such as short video formats, trending sounds, and photo swipes consistently increased engagement. Duolingo achieved higher engagement through consistent use of its mascot, first-person speech, and trend alignment. In contrast, Ryanair relied more on original audio and editing tools, resulting in mixed performance but a unique brand strategy. Although limited to two brands and one year, this study provides practical insights into effective TikTok communication and underscores the importance of aligning platform-specific strategies and audience expectations with an authentic brand identity.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 2024 TikTok strategy, brand communication, Content strategy, Duolingo, Engagement metrics, márkaépítés, márkahűség, Ryanair, tartalomgyártás, Tiktok, TikTok features
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:29
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet