Futballisták mint az országimázs formálásának eszközei

Kiss Amanda (2025) Futballisták mint az országimázs formálásának eszközei. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kiss Amanda (JER62X) Szakdolgozat.pdf] PDF
Kiss Amanda (JER62X) Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (20MB)
[thumbnail of KissAmandaPVÁFbírálat.pdf] PDF
KissAmandaPVÁFbírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (334kB)
[thumbnail of KissAmandaPHbírálat.pdf] PDF
KissAmandaPHbírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (186kB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatás célja annak feltárása, hogy a híres labdarúgók milyen módon járulnak hozzá országok imázsának és márkájának építéséhez különböző kommunikációs kampányokon keresztül. A vizsgálat kvalitatív módszertanon alapul, és nyolc nemzetközileg ismert futballista (többek között Szoboszlai Dominik, Lionel Messi, Cristiano Ronaldo) szerepvállalását elemzi turisztikai és más kampányokban. Az elméleti háttér a márka, országmárka és országimázs fogalmi kereteire, valamint a sport társadalmi és gazdasági hatásaira épül. Az empirikus rész szakértői mélyinterjúkon keresztül vizsgálja a sportolók személyes márkájának szerepét az országimázs formálásában. Az interjúk lebonyolításra kerültek Harmati Judittal, a Telekom kampánymenedzserével, Szabó Gergővel, az Magyar Labdarúgó Szövetség sajtófőnökével, Zsédely Péterrel, sportmarketing szakértővel, Szabó Gergővel, sportmédia tanácsadóval, valamint Farkas Mátéval, a JeansDay Marketing partnerével és a business development vezetőjével. Az adatgyűjtés félstrukturált interjúk alkalmazásával valósult meg, az egyes beszélgetések átlagosan 40 percet vettek igénybe. Az interjúkról hangfelvétel készült, majd az így nyert szöveges anyag leíró és tartalomelemzési eljárásokkal került feldolgozásra. Az eredmények alátámasztják a hipotézist, miszerint a labdarúgók nemcsak saját országuk, hanem más nemzetek imázsának építésében is aktív szerepet vállalnak, hitelességük és globális ismertségük révén. A kutatás arra is rámutat, hogy a sportolók klubválasztása, márkákkal való együttműködése és nemzetközi láthatósága érdemben befolyásolja egy ország nemzetközi megítélését.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hírességek, imázsépítés, labdarúgás, országmárkázás, személyes márkaépítés
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:28
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet