Vállalati identitás átalakulóban: a dohányipari cégek rebranding folyamata a Philip Morris International, az Altria Group Inc. és a British American Tobacco példáján

Simon Daniela (2025) Vállalati identitás átalakulóban: a dohányipari cégek rebranding folyamata a Philip Morris International, az Altria Group Inc. és a British American Tobacco példáján. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of VALLALATI.IDENTITAS.ATALAKULOBAN.pdf] PDF
VALLALATI.IDENTITAS.ATALAKULOBAN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of SKM_C250i25052611480.pdf] PDF
SKM_C250i25052611480.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (76kB)
[thumbnail of Simon_D_ bírálat.pdf] PDF
Simon_D_ bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (197kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom a vállalati identitás és rebranding stratégiák elemzését foglalja magában a dohányipar meghatározó szereplői – British American Tobacco, Altria Group, Philip Morris International - esettanulmányok alapján. A kutatás fényt derít a dohányipari nagyvállalatok stratégiai átalakulására, ami érinti a vizuális arculatot és a vállalati kommunikációt, valamint vizsgálja a rebranding kontextusát és kihívásait. Az esettanulmányi kutatási módszer rávilágít az identitásváltás motívációjára és indokára a vállalati narratívák elemzése által, emellett elemzi a stratégiai eszközöket, amelyeket a cégek alkalmaztak. Az eredmények alapján egyértelművé válik, hogy a dohányipari nagyvállalatok rebrandingjei a vizuális arculat frissítésén kívül teljesen újradefiniálták az identitásukat, hogy kikerüljék az iparággal kapcsolatos negatív asszociációkat. Jelentős erőfeszítéseket irányítanak arra, hogy egy modern, perspektív, felelős vállalat identitását alakítsák ki az érintetteik bizalma elnyerése érdekében. A szakdolgozati kutatás hozzájárul a rebranding folyamatok és a vállalati identitás elméleti és gyakorlati megértéséhez egy olyan szigorúan szabályozott iparág keretein belül, mint a dohányipar.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: arculattervezés, dohánytermék(ek), identitás, szervezeti átalakulás, vállalati marketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:28
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet