Tóth Abigél Tímea (2025) A vizuális elemek pszichológiai hatása a márkaidentitás kialakításában. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
SZAKDOLGOZAT_2024252_TOTH_ABIGEL_TIMEA_FCJYM3_1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
biralat_20250530163350.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (174kB) |
|
|
PDF
belso-biralat_TA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (182kB) |
Absztrakt (kivonat)
„Design is the body language of your marketing.Don’t slouch.”– Mark KingAhogy Mark King is megfogalmazta a marketing gerince/teste a dizájn. Egy jó dizájn ésgrafikus nélkül nem tudnak életre kelni egy marketingszakember fejében megszületettfantasztikus gondolatok. Emiatt is választottam ezt a témát. Ahhoz, hogy marketingeskéntsikeresen tudjunk kommunikálni elengedhetetlen, az, hogy értsük a saját arculatunk mögöttijelentés pszichére gyakorolt befolyását.A témához kötődő személyes motivációm az, hogy a marketingkommunikáció mellettjelenleg grafikát is tanulok, valamint, hogy a jövőben szeretnék egy kreatív ügynökségnélelhelyezkedni, ahol dolgozatomban megemlített és kutatott témák a mindennapok részeitképezik. Úgy gondolom, a vizuális elemek- színek, formák, tipográfia- célzott alkalmazásamegkerülhetetlen ahhoz, hogy egy márka hosszú távon is sikeres lehessen a piacon.Tanulmányaim rávilágítottak, hogy a grafikai tervezés és a marketing szorosan össze tudfonódni bizonyos területeken, hiszen a kreatív ötletekhez, kiemelkedő vizuális kivitelezésszükséges.Dolgozatom relevanciáját az adja, hogy a digitális tér folyamatos fejlődése és tágulása miatt afogyasztók napi több ezer vizuális ingerrel találkoznak és a márkáknak meg kell értenieezeknek hatását, hogy megfelelően tudjanak kommunikálni és kitűnni a tömegből. Ezek avizuális elemek hatalmas befolyással vannak a márka sikerességére és a fogyasztóidöntéshozatalra. A marketing és fogyasztói attitűd folyamatosan változik, napi szintentörténnek innovációk és jelennek meg trendek épp úgy mint, ahogy el is tűnnek. Ezen okokmiatt a téma relevanciája megkérdőjelezhetetlen.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | marketingkommunikáció, márka, Márkaszemélyiség, reklámkampányok, vizuális elemek |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:28 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:28 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

