A vizuális elemek pszichológiai hatása a márkaidentitás kialakításában

Tóth Abigél Tímea (2025) A vizuális elemek pszichológiai hatása a márkaidentitás kialakításában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_2024252_TOTH_ABIGEL_TIMEA_FCJYM3_1.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_2024252_TOTH_ABIGEL_TIMEA_FCJYM3_1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of biralat_20250530163350.pdf] PDF
biralat_20250530163350.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (174kB)
[thumbnail of belso-biralat_TA.pdf] PDF
belso-biralat_TA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (182kB)

Absztrakt (kivonat)

„Design is the body language of your marketing.Don’t slouch.”– Mark KingAhogy Mark King is megfogalmazta a marketing gerince/teste a dizájn. Egy jó dizájn ésgrafikus nélkül nem tudnak életre kelni egy marketingszakember fejében megszületettfantasztikus gondolatok. Emiatt is választottam ezt a témát. Ahhoz, hogy marketingeskéntsikeresen tudjunk kommunikálni elengedhetetlen, az, hogy értsük a saját arculatunk mögöttijelentés pszichére gyakorolt befolyását.A témához kötődő személyes motivációm az, hogy a marketingkommunikáció mellettjelenleg grafikát is tanulok, valamint, hogy a jövőben szeretnék egy kreatív ügynökségnélelhelyezkedni, ahol dolgozatomban megemlített és kutatott témák a mindennapok részeitképezik. Úgy gondolom, a vizuális elemek- színek, formák, tipográfia- célzott alkalmazásamegkerülhetetlen ahhoz, hogy egy márka hosszú távon is sikeres lehessen a piacon.Tanulmányaim rávilágítottak, hogy a grafikai tervezés és a marketing szorosan össze tudfonódni bizonyos területeken, hiszen a kreatív ötletekhez, kiemelkedő vizuális kivitelezésszükséges.Dolgozatom relevanciáját az adja, hogy a digitális tér folyamatos fejlődése és tágulása miatt afogyasztók napi több ezer vizuális ingerrel találkoznak és a márkáknak meg kell értenieezeknek hatását, hogy megfelelően tudjanak kommunikálni és kitűnni a tömegből. Ezek avizuális elemek hatalmas befolyással vannak a márka sikerességére és a fogyasztóidöntéshozatalra. A marketing és fogyasztói attitűd folyamatosan változik, napi szintentörténnek innovációk és jelennek meg trendek épp úgy mint, ahogy el is tűnnek. Ezen okokmiatt a téma relevanciája megkérdőjelezhetetlen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketingkommunikáció, márka, Márkaszemélyiség, reklámkampányok, vizuális elemek
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:28
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet