Generációs különbségek a ruházati cikkek vásárlási szokásaiban

Madár Eszter (2025) Generációs különbségek a ruházati cikkek vásárlási szokásaiban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat.pdf] PDF
Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Madár Eszter_bírálat.pdf] PDF
Madár Eszter_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (235kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a generációk közötti különbségeket vizsgálja a ruházati cikkek vásárlási szokásai terén. A kutatás során öt generáció – a Baby Boomer, X, Y, Z és Alfa generáció – fogyasztói magatartását elemeztem, különös figyelmet fordítva a vásárlási döntéseiket befolyásoló tényezőkre, például az árérzékenységre, a márkahűségre, valamint a közösségi média szerepére. A dolgozat során szekunder és primer kutatásokat végeztem egyaránt, online kérdőíves felméréssel és hazai, illetve nemzetközi tudományos cikkek, szakirodalmak tanulmányozásával. Az eredmények alapján érzékelhető különbségek mutathatók ki a korcsoportok között, különösen a digitális technológia és a fenntarthatósági szempontok vásárlásra gyakorolt hatása terén. A dolgozat rávilágít arra, hogy bár a különböző generációk ruhavásárlási döntései eltérnek, mégis közös alapelvek határozzák meg azokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: elektronikus vásárlás - online vásárlás, fenntarthatóság, közösségi média, ruházati cikkek, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:27
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet