Madár Eszter (2025) Generációs különbségek a ruházati cikkek vásárlási szokásaiban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
|
PDF
Záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
Madár Eszter_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (235kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat a generációk közötti különbségeket vizsgálja a ruházati cikkek vásárlási szokásai terén. A kutatás során öt generáció – a Baby Boomer, X, Y, Z és Alfa generáció – fogyasztói magatartását elemeztem, különös figyelmet fordítva a vásárlási döntéseiket befolyásoló tényezőkre, például az árérzékenységre, a márkahűségre, valamint a közösségi média szerepére. A dolgozat során szekunder és primer kutatásokat végeztem egyaránt, online kérdőíves felméréssel és hazai, illetve nemzetközi tudományos cikkek, szakirodalmak tanulmányozásával. Az eredmények alapján érzékelhető különbségek mutathatók ki a korcsoportok között, különösen a digitális technológia és a fenntarthatósági szempontok vásárlásra gyakorolt hatása terén. A dolgozat rávilágít arra, hogy bár a különböző generációk ruhavásárlási döntései eltérnek, mégis közös alapelvek határozzák meg azokat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | projektmunka |
|---|---|
| Kulcsszavak: | elektronikus vásárlás - online vásárlás, fenntarthatóság, közösségi média, ruházati cikkek, Y generáció, Z generáció |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:27 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:27 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

