Pozsik Panna (2025) Fenntarthatóság és vásárlói élmény: A DM Drogerie Markt marketingstratégiájának elemzése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
|
PDF
Pozsik Panna_JRW0WI.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
Bírálat Pozsik Panna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (600kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a fenntarthatóságot és a vásárlói élményt vizsgáltam a DM üzletláncmarketingstratégiáján keresztül. A téma aktualitását az adja, hogy a fenntarthatóság egyrefontosabbá válik a fogyasztói döntések során, valamint a vásárlói élmény is kulcsszerepetjátszik a márkahűség kialakításában.A dolgozatom első részében szekunder kutatást végeztem, ahogy bemutattam afenntarthatóságot, valamint annak szerepét a marketingben. Továbbá részletesen elemeztem avásárlói élményt, illetve a márkahűség szerepét a vásárlói élményben. Ezután bemutattam aDM cégprofilját, értékrendjét, fenntarthatósági törekvéseit, valamint a vásárlási élményreirányuló stratégiáit. A kutatás során kiderült, hogy a DM tudatosan figyel a fenntarthatóságra,és nagy hangsúlyt fektet arra, hogy vásárlók számára minőségi, környezetbarát termékeket éspozitív vásárlási élményt kínáljon.A dolgozat második részében primer kutatást készítettem. Kvantitatív módszert választottam,kérdőíves megkérdezésen keresztül mértem fel a fogyasztók véleményét és tapasztalatait. Akérdőíves kutatás eredményeként megállapítható, hogy a fogyasztók számára fontos afenntarthatóság, és sokuk számára döntő tényező is a vásárlási döntések során. A DMfenntarthatósági törekvéseit általában pozitívan értékelik. Emellett a vásárlói élménnyel iselégedettek, kiemelve a bolti környezetet, a személyzet segítőkészségét.A kutatás eredményei alapján javaslatokat fogalmaztam meg a DM számára a fenntarthatóságikommunikáció, valamint a vásárlói elköteleződés további erősítése érdekében.Összességében a DM jó úton halad afelé, hogy a fenntarthatóság szerves részét képezze avállalat marketingstratégiájának, ugyanakkor a további fejlődés érdekében érdemes mégnagyobb figyelmet fordítani a kommunikációra.Dolgozatom eredményei igazolják, hogy a fenntarthatóság és a pozitív vásárlói élmény mégnagyobb versenyelőnyt jelenthet a vállalatok számára.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | projektmunka |
|---|---|
| Kulcsszavak: | fenntarthatóság, környezetbarát termék-minősítés, márkahűség, online értékesítés, vállalkozás marketingstratégiája |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:27 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:27 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

