Fenntarthatóság és vásárlói élmény: A DM Drogerie Markt marketingstratégiájának elemzése

Pozsik Panna (2025) Fenntarthatóság és vásárlói élmény: A DM Drogerie Markt marketingstratégiájának elemzése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Pozsik Panna_JRW0WI.pdf] PDF
Pozsik Panna_JRW0WI.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat Pozsik Panna.pdf] PDF
Bírálat Pozsik Panna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (600kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a fenntarthatóságot és a vásárlói élményt vizsgáltam a DM üzletláncmarketingstratégiáján keresztül. A téma aktualitását az adja, hogy a fenntarthatóság egyrefontosabbá válik a fogyasztói döntések során, valamint a vásárlói élmény is kulcsszerepetjátszik a márkahűség kialakításában.A dolgozatom első részében szekunder kutatást végeztem, ahogy bemutattam afenntarthatóságot, valamint annak szerepét a marketingben. Továbbá részletesen elemeztem avásárlói élményt, illetve a márkahűség szerepét a vásárlói élményben. Ezután bemutattam aDM cégprofilját, értékrendjét, fenntarthatósági törekvéseit, valamint a vásárlási élményreirányuló stratégiáit. A kutatás során kiderült, hogy a DM tudatosan figyel a fenntarthatóságra,és nagy hangsúlyt fektet arra, hogy vásárlók számára minőségi, környezetbarát termékeket éspozitív vásárlási élményt kínáljon.A dolgozat második részében primer kutatást készítettem. Kvantitatív módszert választottam,kérdőíves megkérdezésen keresztül mértem fel a fogyasztók véleményét és tapasztalatait. Akérdőíves kutatás eredményeként megállapítható, hogy a fogyasztók számára fontos afenntarthatóság, és sokuk számára döntő tényező is a vásárlási döntések során. A DMfenntarthatósági törekvéseit általában pozitívan értékelik. Emellett a vásárlói élménnyel iselégedettek, kiemelve a bolti környezetet, a személyzet segítőkészségét.A kutatás eredményei alapján javaslatokat fogalmaztam meg a DM számára a fenntarthatóságikommunikáció, valamint a vásárlói elköteleződés további erősítése érdekében.Összességében a DM jó úton halad afelé, hogy a fenntarthatóság szerves részét képezze avállalat marketingstratégiájának, ugyanakkor a további fejlődés érdekében érdemes mégnagyobb figyelmet fordítani a kommunikációra.Dolgozatom eredményei igazolják, hogy a fenntarthatóság és a pozitív vásárlói élmény mégnagyobb versenyelőnyt jelenthet a vállalatok számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: fenntarthatóság, környezetbarát termék-minősítés, márkahűség, online értékesítés, vállalkozás marketingstratégiája
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:27
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet