Mocsári Levente István (2025) Fenntarthatóság mentén történő újrapozícionálás: Fogyasztói percepció és piaci hatás elemzése a Pritt ragasztóstift példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Szakdolgozat_Fenntarthatóság mentén történő újrapozícionálás - Fogyasztói percepció és piaci hatás elemzése a Pritt ragasztóstift példáján keresztül_Mocsári_Levente_István_APC494.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
|
PDF
Mocsári Levente István.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (485kB) |
|
|
PDF
Mocsari Levente Istvan_ Biralat_20250530.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (267kB) |
Absztrakt (kivonat)
Egy termék tulajdonságainak tudatos megváltoztatása, amely hatással lehet a fogyasztók percepciójára, nem kockázatmentes. Ugyanakkor a vállalatok számára időről időre elengedhetetlenné válik a termékek újrapozícionálása, hogy fenntarthassák versenyképességüket a dinamikusan változó piaci környezetben. Egy innováció vagy új technológia alkalmazása, esetleg az összetevők megváltoztatása vagy akár a csomagolás átalakítása mind-mind lehetséges alapul szolgálnak egy újrapozícionáláshoz, amelynek keretein belül el lehet érni új fogyasztókat… de el is lehet veszíteni már meglévőket! Megéri-e a kockázat? Illetve mennyire lehet hatékony egy fenntarthatósági alapú újrapozícionálás? Dolgozatomban vegyes módszertannal, kvantitatív és kvalitatív kutatással elemzem, hogy a megfogalmazott üzenetek miként járulhatnak hozzá a márka újraértelmezéséhez, illetve versenyelőnyének megszerzéséhez, fenntartásához. Dolgozatom célja annak feltárása, hogyan befolyásolja a fenntarthatóság mentén történő újrapozicionálás a fogyasztói percepciót, a lojalitást és a piaci hatékonyságot a Pritt ragasztóstift példáján keresztül.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | fenntarthatóság, fogyasztói magatartás, márkaépítés, Pritt, Ragasztóipar |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:27 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:27 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

