Fenntarthatóság mentén történő újrapozícionálás: Fogyasztói percepció és piaci hatás elemzése a Pritt ragasztóstift példáján keresztül

Mocsári Levente István (2025) Fenntarthatóság mentén történő újrapozícionálás: Fogyasztói percepció és piaci hatás elemzése a Pritt ragasztóstift példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Fenntarthatóság mentén történő újrapozícionálás - Fogyasztói percepció és piaci hatás elemzése a Pritt ragasztóstift példáján keresztül_Mocsári_Levente_István_APC494.pdf] PDF
Szakdolgozat_Fenntarthatóság mentén történő újrapozícionálás - Fogyasztói percepció és piaci hatás elemzése a Pritt ragasztóstift példáján keresztül_Mocsári_Levente_István_APC494.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Mocsári Levente István.pdf] PDF
Mocsári Levente István.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (485kB)
[thumbnail of Mocsari Levente Istvan_ Biralat_20250530.pdf] PDF
Mocsari Levente Istvan_ Biralat_20250530.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (267kB)

Absztrakt (kivonat)

Egy termék tulajdonságainak tudatos megváltoztatása, amely hatással lehet a fogyasztók percepciójára, nem kockázatmentes. Ugyanakkor a vállalatok számára időről időre elengedhetetlenné válik a termékek újrapozícionálása, hogy fenntarthassák versenyképességüket a dinamikusan változó piaci környezetben. Egy innováció vagy új technológia alkalmazása, esetleg az összetevők megváltoztatása vagy akár a csomagolás átalakítása mind-mind lehetséges alapul szolgálnak egy újrapozícionáláshoz, amelynek keretein belül el lehet érni új fogyasztókat… de el is lehet veszíteni már meglévőket! Megéri-e a kockázat? Illetve mennyire lehet hatékony egy fenntarthatósági alapú újrapozícionálás? Dolgozatomban vegyes módszertannal, kvantitatív és kvalitatív kutatással elemzem, hogy a megfogalmazott üzenetek miként járulhatnak hozzá a márka újraértelmezéséhez, illetve versenyelőnyének megszerzéséhez, fenntartásához. Dolgozatom célja annak feltárása, hogyan befolyásolja a fenntarthatóság mentén történő újrapozicionálás a fogyasztói percepciót, a lojalitást és a piaci hatékonyságot a Pritt ragasztóstift példáján keresztül.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntarthatóság, fogyasztói magatartás, márkaépítés, Pritt, Ragasztóipar
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:27
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet