Sör, identitás és krízis: A Bud Light esete

Magyar Márton (2025) Sör, identitás és krízis: A Bud Light esete. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Magyar_Márton_szakdolgozat_2025.pdf] PDF
Magyar_Márton_szakdolgozat_2025.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (695kB)
[thumbnail of Coded Segments.pdf] PDF
Coded Segments.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (323kB)
[thumbnail of Magyar Márton_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
Magyar Márton_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (250kB)
[thumbnail of Bírálati szempontok külső bíráló alapképzés_Palotás Boglárka.pdf] PDF
Bírálati szempontok külső bíráló alapképzés_Palotás Boglárka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (52kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a Bud Light 2023-as krízisének elemzésére fókuszál, amely egy transznemű influenszerrel folytatott marketingkampányt követően váltott ki országos, majd nemzetközi méretű negatív visszhangot. A kutatás célja annak feltárása, hogy miként járult hozzá a vállalat kríziskommunikációja a válság eszkalációjához, valamint hogy a megfelelő kommunikációs stratégiával mérsékelhető lett volna-e a reputációs kár. A dolgozat kvalitatív esettanulmány-módszertant alkalmaz, amely az Anheuser-Busch InBev válságkezelését vizsgálja a Situational Crisis Communication Theory (SCCT) elméleti modell alapján, kiegészítve egy tematikus sajtóelemzéssel 21 releváns, angol nyelvű cikk feldolgozásával. Az eredmények rámutatnak, hogy a vállalat késedelmes, következetlen és értéksemleges kommunikációja mindkét fő fogyasztói csoport elidegenedéséhez vezetett, és súlyosbította a válságot. A kutatás megmutatja a társadalmi érzékenység és a politikai polarizáció szerepét a modern vállalati kommunikációs kihívásokban, valamint rávilágít arra, hogy a közösségi média gyors reakcióideje alapvetően alakítja át a kríziskezelés dinamikáját.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: cancel culture, kommunikációs stratégia, kríziskommunikáció, sör, vállalati reputáció, válságkezelés
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:27
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet