Hogyan kommunikál a Starbucks? Innovatív közösségi média megoldások a magyar piacon

Jámbor Noémi (2025) Hogyan kommunikál a Starbucks? Innovatív közösségi média megoldások a magyar piacon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Jámbor Noémi_Starbucks_Szakdolgozat_2025_05.pdf] PDF
Jámbor Noémi_Starbucks_Szakdolgozat_2025_05.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Jámbor Noémi_Starbucks_Szakdolgozat_2025_05.pdf] PDF
Jámbor Noémi_Starbucks_Szakdolgozat_2025_05.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Biralat_Jambor_Noemi.pdf] PDF
Biralat_Jambor_Noemi.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (224kB)
[thumbnail of Külső_konzulensi_bírálat_Jámbor_Noémi_KK.pdf] PDF
Külső_konzulensi_bírálat_Jámbor_Noémi_KK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (102kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom célja a Starbucks Magyarország közösségi média kommunikációjának elemzése, különös tekintettel az Instagram és a Tiktok platformokra. A dolgozatban bemutatásra került a közösségi média elméleti háttere valamint az ehhez kapcsolódó fogalmak, mint a UGC és a FOMO ismertetése is. Mindezek után pedig megvizsgáltam a Starbucks hazai közösségi média stratégiáját. A kutatásom primer részét egy online kérdőíves felmérés segítségével végeztem a 18-30 év közötti fiatal felnőttek körében. A kérdéseim arra irányultak, hogy mennyire ismerik a márka online jelenlétét, melyek az általuk preferált tartalomtípusok, valamint arról, hogy a márka közösségi média jelenléte miként hat a márkahűségükre, a FOMO jelenségre és a vásárlási hajlandóságukra. A kutatásom eredményei alátámasztják, hogy az élményszerű és hiteles tartalom fontos szerepet játszik a fiatal fogyasztók elköteleződésében, és hozzájárul a márka versenyelőnyének fenntartásához a digitális térben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális jövő, közösségi média, marketing, marketingstratégia, online marketing, stratégia, versenystratégia
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:27
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet