A Dior kommunikációs stratégiájának evolúciója: A hírességek szerepe a luxusmárka pozícionálásában és a fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása

Füleki Sára (2025) A Dior kommunikációs stratégiájának evolúciója: A hírességek szerepe a luxusmárka pozícionálásában és a fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_FülekiSára.pdf] PDF
Szakdolgozat_FülekiSára.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (822kB)
[thumbnail of birálat.pdf] PDF
birálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (186kB)
[thumbnail of opp_szépségmark_Füleki.pdf] PDF
opp_szépségmark_Füleki.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (188kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja, annak feltárása, hogy a hírességek alkalmazása, miként befolyásolja a Dior luxusmárka pozícionálását és a fiatal fogyasztói magatartást. A kutatás két fő tartalmi elemzésre épül. Az első egység a luxusmárkák sajátosságain, a fogyasztói motiváció indítékain és a márkapiaci pozícionáláson keresztül alapozza meg a Dior kommunikációs stratégiájának evolúcióját vizsgáló tartalomelemzést, amely négy történeti időszakra bontva mutatja be a márka fejlődését a megalapítástól, napjainkig. A második egység a hírességekre épülő kommunikációs technikák mögöttes hatékonyságát tárja fel, pszichológiai, érzelmi, érzékszervi aspektusok, valamint a celebrity endorsement elméletek keretében. Ezt követően elvégeztem a második tartalmi kutatásom, amely öt hatásmechanizmus modell mentén, a sémáknak megfelelő öt különböző Dior reklámkampányt vizsgál. Ezen eredmények összeségei rávilágítanak, hogy a márka tudatosan alakítja ki a hírességekkel való azonosuláson alapuló stratégiáját, amely érzelmi kötődést, márkahűséget és élményszerű kapcsolatot generál a fiatal fogyasztók körében, ezáltal hozzájárulva a Dior elit státuszának megőrzéséhez és jövőbeni pozíciójának megszilárdításához.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Dior, fogyasztói magatartás, fogyasztói társadalom, hírességek, kommunikációs stratégia, luxusmárka, márkastratégiák, márkázás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:27
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet