Zsiga Zsanett (2025) Az influenszer marketing hatása a fogyasztói döntéshozatalra. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
|
PDF
Záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (614kB) |
|
|
PDF
Zsiga_Zsanett_biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (415kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom célja az influenszer marketing hatása a fogyasztói döntéshozatalra gyakorolt hatásának vizsgálata volt. Ma már a social média és az influenszerek szerves része az emberek életének, ezért gondoltam hogy, ez egy tökéletes téma lesz, hiszen sok naprakész információhoz tudtam hozzájutni. Készítettem egy szakirodalmi áttekintést ahol kutattam az influenszer szó eredetéről, az influenszer marketing kulcsáról illetve a véleményvezérek típusairól és veszélyeiről.A kvantitatív kutatásomat kérdőíves formában tettem közzé a közösségi média platformjaimon és 104 kitöltőt szereztem. Kitértem többek között a kedvelt tartalomgyártó típusokra és, hogy milyen szinten tartják hitelesnek őket a kitöltők és persze arra,hogy vásároltak-e már influenszerek hatására bármilyen terméket vagy szolgáltatást.A záródolgozatom rá világít arra, hogy az influenszer marketing lehet nagyon hasznos eszköz, a márkaismeretég és eladások növelésére, viszont nem feltétlenül helyettesíti a hagyományos reklámokat ugyanis az emberek hitelesebbnek tartják azokat. Emellett sok veszélyt is hordozhat magával amiket fogyasztói tudatossággal próbálhatnak ki szűrni az emberek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | projektmunka |
|---|---|
| Kulcsszavak: | influencermarketing, közösségi média, marketing, online marketing, szponzorálás, vásárlói magatartás |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:27 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:27 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

