A fogyasztói intelligencia alkalmazása a globális marketingben: A kulturális tényezők szerepe és hatása a fogyasztói szokásokra

Kőhegyi Nelli (2025) A fogyasztói intelligencia alkalmazása a globális marketingben: A kulturális tényezők szerepe és hatása a fogyasztói szokásokra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Április 28..

Download (1MB)
[thumbnail of Bizalmas nyilatkozat.pdf] PDF
Bizalmas nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (36kB)
[thumbnail of Kőhegyi Nelli értékelés.pdf] PDF
Kőhegyi Nelli értékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (38kB)
[thumbnail of Kőhegyi Nelli bírálat-BGE 2025-PDF.pdf] PDF
Kőhegyi Nelli bírálat-BGE 2025-PDF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (152kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat a fogyasztói intelligencia globális marketingben való alkalmazását vizsgálja, kiemelten a kulturális tényezők vásárlási szokásokra gyakorolt hatására. A kutatás célja, hogy feltárja, hogyan formálják a kulturális különbségek a nemzetközi vállalatok marketingstratégiáit, valamint milyen vásárlói attitűdök figyelhetők meg a magyar piacon. A primer kutatás kvantitatív és kvalitatív módszerek kombinációjával valósult meg. Az adatgyűjtés egy online kérdőív és hat, az FMCG szektorban dolgozó piackutatóval készített szakértői interjú révén történt. A kérdőív az árérzékenységet, a márkahűséget, a fenntarthatóság iránti attitűdöket, a nemzeti kötődést és az online vásárlási szokásokat vizsgálta. Az interjúk gyakorlati tapasztalatokon keresztül mélyítették el a fogyasztói magatartás változásainak megértését. Az eredmények alapján az ár továbbra is meghatározó tényező, de az érzelmi kötődés és a nemzeti identitás szintén jelentős szerepet játszik a vásárlói döntésekben. A fenntarthatóság iránti elkötelezettség elsősorban a fiatalabb generációk körében figyelhető meg, miközben a digitális csatornák használatában generációs és földrajzi különbségek mutatkoznak. A dolgozat gyakorlati javaslatokat is megfogalmaz a kulturálisan érzékeny lokalizáció, a hiteles fenntarthatósági kommunikáció és az értékalapú márkastratégiák alkalmazására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fmcg szektor, fogyasztói intelligencia, fogyasztói kultúra, fogyasztói magatartás, globális marketing, kulturális környezet, kulturális tényezők, vásárlási szokások
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:27
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet