Employer Branding és Külső Kommunikáció a Kereskedelmi Átalakulás Idején: A Vodafone Intelligent Solutions Esettanulmánya

Szvitek Csilla (2025) Employer Branding és Külső Kommunikáció a Kereskedelmi Átalakulás Idején: A Vodafone Intelligent Solutions Esettanulmánya. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szvitek Csilla _ NAVZK9.pdf] PDF
Szvitek Csilla _ NAVZK9.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (584kB)
[thumbnail of külső konzulens.pdf] PDF
külső konzulens.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (68kB)
[thumbnail of Szvitek_Cs_biralat.pdf] PDF
Szvitek_Cs_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (120kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat középpontjában a munkáltatói márkaépítés (employer branding) szerepe áll a globális szolgáltatói szektor egyik kiemelkedő szereplője, a Vodafone Intelligent Solutions (VOIS) példáján keresztül. A vizsgálat kiindulópontja az a probléma, hogy a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben – különösen a digitalizáció, a generációváltás, valamint a hibrid munkavégzés elterjedésének hatására – a vállalatoknak egyre tudatosabb és differenciáltabb stratégiákra van szükségük ahhoz, hogy vonzó munkáltatóként jelenjenek meg a potenciális és meglévő munkavállalók szemében. A kutatás célja annak feltárása volt, hogy a VOIS milyen employer branding stratégiákat alkalmaz, ezek hogyan jelennek meg a külső kommunikáció különböző csatornáin, valamint miként változtak ezek a stratégiák a vállalat kereskedelmi átalakulása hatására. A kutatás kvalitatív módszereken alapul, főként dokumentumelemzésre épül, amelynek során a VOIS hivatalos weboldalát, közösségimédia-tartalmait, valamint PR-megjelenéseit vizsgáltam. Az eredmények rámutatnak arra, hogy a VOIS stratégiai szinten építi és pozicionálja magát mint innovatív, befogadó és technológiaorientált munkáltató, kommunikációját pedig egységes, mégis lokalizált módon strukturálja. A kereskedelmi átalakulás – különösen a globális szolgáltatások üzleti modelljének módosulása hatására a vállalat employer branding stratégiája is fókuszváltáson ment keresztül: az üzenetekben hangsúlyosabbá váltak az üzleti értékek, az ügyfélközpontúság és a technológiai kiválóság, ugyanakkor továbbra is megtartotta a sokszínűséget, fenntarthatóságot és társadalmi felelősségvállalást középpontba helyező narratívát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Public Relations és szóvivő

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: employer branding, kereskedelmi átalakulás, külső kommunikáció, Munkáltatói márka, szervezeti kultúra
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:26
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet