Az influencer marketing hatékonysága a divatiparban

Jurászik Dávid (2025) Az influencer marketing hatékonysága a divatiparban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Juraszik_David_szakdolgozat_2025.pdf] PDF
Juraszik_David_szakdolgozat_2025.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Juraszik David- belso biralat-alapkepzes- Mahmoud Ghazal.pdf] PDF
Juraszik David- belso biralat-alapkepzes- Mahmoud Ghazal.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (366kB)
[thumbnail of biralati-Jurászik Dávid.pdf] PDF
biralati-Jurászik Dávid.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (151kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban már majdnem minden cég vagy vállalat rendelkezik egy, vagy akár több influencerrel is, amelyekkel a fogyasztókat szeretnék motiválni a vásárlásra, valamint a termékeiket népszerűsíteni. Ezeknek az influencereknek a jelenléte a reklámozásnak és a hirdetéseknek is egy új szemléletmódot, valamint kultúrát adott, mivel ezekkel a típusú reklámokkal még közelebb tud kerülni egy fogyasztó a választott márkához, vagy céghez, akár szolgáltatásokhoz. Általánosságban elmondható, hogy a mai digitalizált világba gyakorlatilag berobbantak ezek az influencerek, ami egy foglalkozássá is vált az elmúlt évek során. Egy cég vagy vállalat életében rengeteget számít, hogy egy számára megfelelő influencerrel dolgozzon együtt, akivel tényleg tudja reklámozni a termékeit, illetve szolgáltatásait, és képviselni is az adott márkát.Dolgozatomban a divatipar influencer együttműködéseit és kapcsolatait fogom vizsgálni, valamint azt, hogy ebben az iparágban hogyan működnek ezek a kapcsolatok, és mennyire számítanak hitelesnek. Véleményem szerint a divatiparban az influencer marketing sajátos működést mutat, különösen a fogyasztói magatartásra gyakorolt hatásai tekintetében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divatipar, fogyasztói magatartás, hirdetési tevékenység, influencer, influencer marketing, közösségi média, online marketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:26
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet