A digitális marketing hatása a kerékpár értékesítésre és vásárlásra

Osterling Ádám (2025) A digitális marketing hatása a kerékpár értékesítésre és vásárlásra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat.pdf] PDF
szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (621kB)
[thumbnail of Biralat_Osterling_Adam.pdf] PDF
Biralat_Osterling_Adam.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (224kB)
[thumbnail of külső személy bírálat.pdf] PDF
külső személy bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (91kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakirodalmi feldolgozásom során a kerékpározás kultúrájától és történetétől a különböző szakágak ismertetésén át a szükséges specifikus információkat dolgoztam fel a szakdolgozati kutatásom előkészítésének érdekében. A rendelkezésre álló szakirodalmak segítségével feldolgoztam a marketing kialakulásának, fejlődésének és a digitális marketing megjelenésének hatásásait. Gyermekkorom óta része életemnek a kerékpározás. Eleinte csak hobbiként szolgált, majd fokozatosan váltam versenyzővé. Az évek során nemcsak sportolói-, hanem kereskedelmi tapasztalattal is gazdagodtam, amikor egy kerékpárboltban kezdtem el dolgozni. E kettős szemszögből felhasználóként és értékesítőként is egyre inkább világossá vált számomra, hogy a kerékpár vásárlási döntéseket nemcsak technikai szempontok, hanem egyre inkább a digitális marketing is befolyásolja. Éppen ezért választottam szakdolgozatom témájául „A digitális marketing hatása a kerékpár vásárlásra és értékesítésre” kérdéskört, hogy közelebb hozzam ezt az összetett témát nemcsak magamhoz, hanem a szakmai közönséghez is. Dolgozatomban részletesen bemutattam a kerékpározás történetét, kulturális szerepét Magyarországon, valamint a különféle szakágakat is. Ezt követően áttekintettem a marketing fejlődését, különös hangsúlyt fektetve a digitális marketing eszközeire és hatásaira. Kvantitatív kutatásomban kérdőíves módszerrel vizsgáltam meg a vásárlók szokásait és attitűdjeit, majd ezt követően kvalitatív interjúval egészítettem ki az eredményeket, amit a gödöllői Ákos Bike kerékpárbolt vezetőjével készítettem. Kutatásom alapján egyértelműen kirajzolódott, hogy a digitális marketing főként a közösségi média, az online hirdetések és a keresőoptimalizálás meghatározó tényezővé vált a kerékpárok értékesítése során. A fiatalabb generációk különösen fogékonyak az online tartalmakra, de az idősebb korosztály is egyre inkább nyitott az online vásárlásra. Ugyanakkor a személyes kontaktust igénylő vásárlási élmény, a boltban nyújtott tanácsadás és a kipróbálás lehetősége továbbra is fontos szempont főként a prémium termékek esetében. A kutatásban résztvevők közel háromnegyede kifejezetten megbízik a szaküzletek eladóiban, ami rávilágít arra, hogy a digitális eszközök és az offline kapcsolatok megfelelő kombinációja a siker kulcsa. A szaküzletek tehát nemcsak eladási pontként funkcionálnak, hanem közösségi és tanácsadói szerepük is van, amelyet a digitális marketing tudatos és stratégiai használatával tudnak megerősíteni. Hiszem, hogy a jövő kerékpár értékesítése azokban a modellekben rejlik, ahol a személyesség nem vész el a digitalizációban, hanem éppen azzal kiegészülve egy újfajta, élményalapú vásárlási élményt tud teremteni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális marketing, kerékpár értékesítés, kerékpár vásárlás, kerékpározás, marketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:26
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet