Osterling Ádám (2025) A digitális marketing hatása a kerékpár értékesítésre és vásárlásra. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (621kB) |
|
|
PDF
Biralat_Osterling_Adam.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (224kB) |
|
|
PDF
külső személy bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (91kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakirodalmi feldolgozásom során a kerékpározás kultúrájától és történetétől a különböző szakágak ismertetésén át a szükséges specifikus információkat dolgoztam fel a szakdolgozati kutatásom előkészítésének érdekében. A rendelkezésre álló szakirodalmak segítségével feldolgoztam a marketing kialakulásának, fejlődésének és a digitális marketing megjelenésének hatásásait. Gyermekkorom óta része életemnek a kerékpározás. Eleinte csak hobbiként szolgált, majd fokozatosan váltam versenyzővé. Az évek során nemcsak sportolói-, hanem kereskedelmi tapasztalattal is gazdagodtam, amikor egy kerékpárboltban kezdtem el dolgozni. E kettős szemszögből felhasználóként és értékesítőként is egyre inkább világossá vált számomra, hogy a kerékpár vásárlási döntéseket nemcsak technikai szempontok, hanem egyre inkább a digitális marketing is befolyásolja. Éppen ezért választottam szakdolgozatom témájául „A digitális marketing hatása a kerékpár vásárlásra és értékesítésre” kérdéskört, hogy közelebb hozzam ezt az összetett témát nemcsak magamhoz, hanem a szakmai közönséghez is. Dolgozatomban részletesen bemutattam a kerékpározás történetét, kulturális szerepét Magyarországon, valamint a különféle szakágakat is. Ezt követően áttekintettem a marketing fejlődését, különös hangsúlyt fektetve a digitális marketing eszközeire és hatásaira. Kvantitatív kutatásomban kérdőíves módszerrel vizsgáltam meg a vásárlók szokásait és attitűdjeit, majd ezt követően kvalitatív interjúval egészítettem ki az eredményeket, amit a gödöllői Ákos Bike kerékpárbolt vezetőjével készítettem. Kutatásom alapján egyértelműen kirajzolódott, hogy a digitális marketing főként a közösségi média, az online hirdetések és a keresőoptimalizálás meghatározó tényezővé vált a kerékpárok értékesítése során. A fiatalabb generációk különösen fogékonyak az online tartalmakra, de az idősebb korosztály is egyre inkább nyitott az online vásárlásra. Ugyanakkor a személyes kontaktust igénylő vásárlási élmény, a boltban nyújtott tanácsadás és a kipróbálás lehetősége továbbra is fontos szempont főként a prémium termékek esetében. A kutatásban résztvevők közel háromnegyede kifejezetten megbízik a szaküzletek eladóiban, ami rávilágít arra, hogy a digitális eszközök és az offline kapcsolatok megfelelő kombinációja a siker kulcsa. A szaküzletek tehát nemcsak eladási pontként funkcionálnak, hanem közösségi és tanácsadói szerepük is van, amelyet a digitális marketing tudatos és stratégiai használatával tudnak megerősíteni. Hiszem, hogy a jövő kerékpár értékesítése azokban a modellekben rejlik, ahol a személyesség nem vész el a digitalizációban, hanem éppen azzal kiegészülve egy újfajta, élményalapú vásárlási élményt tud teremteni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | digitális marketing, kerékpár értékesítés, kerékpár vásárlás, kerékpározás, marketing |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:26 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:26 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

