A manipuláció és befolyásolás eszközei az influencermarketingben: A negatív reklám ereje a Kendall Jenner és Pepsi – "Live For Now" reklámban

Szécsényi Nóra (2025) A manipuláció és befolyásolás eszközei az influencermarketingben: A negatív reklám ereje a Kendall Jenner és Pepsi – "Live For Now" reklámban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (8MB)
[thumbnail of bírálat_SzécsényiNóra.pdf] PDF
bírálat_SzécsényiNóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (226kB)
[thumbnail of SZAKDOLGOZATI BÍRÁLAT- TZs - SzN.pdf] PDF
SZAKDOLGOZATI BÍRÁLAT- TZs - SzN.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (69kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja az influencermarketing manipulációs technikáinak feltárása, valamint a botrányos vagy negatívan megítélt reklámkampányok – különösen a Kendall Jenner főszereplésével készült Pepsi "Live For Now" reklám – hatásának vizsgálata az influencerek hitelességére és a márkák megítélésére. A kutatás során kvantitatív módszert alkalmaztam, online kérdőíves felméréssel, amely során 129 válaszadó közreműködésével mértem fel a közösségi médiahasználati szokásokat, az influencerekkel kialakított paraszociális kapcsolatokat, valamint a reklámokkal szembeni attitűdöket.A hipotézisek igazolása során kiderült, hogy a manipulációs technikák valóban csökkentik az influencerek hitelességét, míg a botrányos reklámok kevésbé befolyásolják a stabil márkák megítélését. A kutatás rávilágított arra, hogy a közönség nagy része képes felismerni a reklámok manipulációs eszközeit, ugyanakkor az influencerek által közvetített tartalmak még mindig jelentős hatással lehetnek a fogyasztói döntésekre. A dolgozat eredményei hozzájárulnak a közösségi médiában zajló reklámkommunikáció megértéséhez, és gyakorlati tanulságokkal szolgálnak a márkák és az influencerek jövőbeni kampánytervezéséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: befolyásolás, fogyasztói magatartás, influencermarketing, közösségi média, manipuláció, reklámkampány
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:26
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet