From Students to Professionals: The role of Practical Education in Soft Skill Development at BUEB

Dukesz Zsófia Réka (2025) From Students to Professionals: The role of Practical Education in Soft Skill Development at BUEB. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of DUKESZ ZSÓFIA RÉKA SZAKDOLGOZAT 2025.pdf] PDF
DUKESZ ZSÓFIA RÉKA SZAKDOLGOZAT 2025.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (727kB)
[thumbnail of Dukesz Zsófia thesis-assessment.pdf] PDF
Dukesz Zsófia thesis-assessment.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (108kB)
[thumbnail of External consultant review.pdf] PDF
External consultant review.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (288kB)

Absztrakt (kivonat)

This thesis explores how students at the Budapest University of Economics and Business (BUEB) can develop their soft skills through different university programs. While several courses help students in this area, this research focuses mainly on the "Building the Bank of the Future" project course. The study is based on secondary data and the feedback of students who took part in the program. The results show that students improved important skills such as communication, teamwork, creativity, and problem-solving. It also became clear that working on real-life projects is very useful for preparing students for future jobs. In addition, the findings highlight that understanding their own strengths and areas for improvement is an important part of long-term career success. The thesis shows that soft skills can be developed in university if students are open and motivated to learn through experience.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Bank Building Project, felsőoktatás, gyakorlati oktatás, job interview, pályakezdők, soft skills
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:26
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet