A podcastekben rejlő kereskedelmi potenciál jelene és jövője

Kiss Dóra (2025) A podcastekben rejlő kereskedelmi potenciál jelene és jövője. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kiss Dóra szakdolgozat YVEXEX Marketing mesterképzés levelező.pdf] PDF
Kiss Dóra szakdolgozat YVEXEX Marketing mesterképzés levelező.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BGE_Kulker_Mester_Kiss_Dora_2025_kulso_biralat_EE.pdf] PDF
BGE_Kulker_Mester_Kiss_Dora_2025_kulso_biralat_EE.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (236kB)
[thumbnail of KissDóraPVÁFbírálat.pdf] PDF
KissDóraPVÁFbírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (334kB)

Absztrakt (kivonat)

Jelen dolgozat célja a podcast médium helyzetének megismerése és jövőbeli fejlődési lehetőségeinek feltárása a magyarországi médiapiacon. Bár a podcastek növekvő népszerűsége megkérdőjelezhetetlen és a magyar média piacon is egyre nagyobb jelentőséggel bír, reklámmegjelenések szempontjából még inkább gyerekcipőben jár a hazai piacon. A dolgozat elsődleges célja feltárni, hogy a podcastek hogyan válhatnak a hirdetők körében is népszerű megjelenési felületté. A témában legaktuálisabb szakirodalmak összefoglalásán túl egy mélyinterjús primer kutatás készült a digitális médiában, a reklámszakmában és a podcast piacon elismert és hiteles szakértők közreműködésével. A megcélzott szegmens szűk, így néhány médiummal szemben kisebb létszámú közönséget ér el egy podcastben elhelyezett kereskedelmi üzenet, azonban a podcast intimitásával, hitelességével és fogyasztóközeliségével kevés egyéb médium képes felvenni a versenyt. A podcastben megjelenő hirdetés során a hallgatók sokkal magasabb figyelmi szintet tanúsítanak, mint más platformokon, valamint bíznak a podcaster véleményében, így elfogadóak az általa reklámozott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatosan. A podcastek várhatóan egyre nagyobb arányban jelennek meg videós tartalomként a piacon, azonban ennek elsődleges platformja jelenleg a YouTube, ahol sokkal nagyobb reklámzaj vesz körül egy megjelenést, mint a dedikált podcast platformokon. A teljes piac lefedése szinte lehetetlennek bizonyul, azonban a podcast platformok által könnyebb lehet egyszerre több műsort elérni, ezekben megjelenni. A jövőben a tartalmak minőségi színvonalának megtartása az egyik fő feladat a piac szereplői számára. A "hobbi podcasterek" is sikeresek lehetnek – a népszerű influencerek, tévés műsorvezetők és a sok követővel rendelkező médiaszemélyiségek mellett – ha saját, jellemzően niche közönségük nagy százalékát el tudják érni. Mindemellett a kereskedelmi szereplők edukálása fontosnak bizonyul. Jelenleg még a széles tömeget elérő médiumok nagyobb biztonságot jelentenek, mert ezeken a platformokon kidolgozottabb mérési mutatókkal kalkulálhatnak. Fontos azonban a hirdetők figyelmét felhívni arra, hogy a megfelelő kampánycélok és üzenetek esetén számításba vegyék a podcastekben rejlő egyedi lehetőségeket is. Ehhez a jó gyakorlatok átvétele és a sikeres együttműködésekről készülő esettanulmányok felhasználása fontos kiindulópont lehet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: audio-technológia, digitális média, hirdetések, média, médiapiac, podcast, reklám
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:26
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet