Kiss Dóra (2025) A podcastekben rejlő kereskedelmi potenciál jelene és jövője. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Kiss Dóra szakdolgozat YVEXEX Marketing mesterképzés levelező.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
BGE_Kulker_Mester_Kiss_Dora_2025_kulso_biralat_EE.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (236kB) |
|
|
PDF
KissDóraPVÁFbírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (334kB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelen dolgozat célja a podcast médium helyzetének megismerése és jövőbeli fejlődési lehetőségeinek feltárása a magyarországi médiapiacon. Bár a podcastek növekvő népszerűsége megkérdőjelezhetetlen és a magyar média piacon is egyre nagyobb jelentőséggel bír, reklámmegjelenések szempontjából még inkább gyerekcipőben jár a hazai piacon. A dolgozat elsődleges célja feltárni, hogy a podcastek hogyan válhatnak a hirdetők körében is népszerű megjelenési felületté. A témában legaktuálisabb szakirodalmak összefoglalásán túl egy mélyinterjús primer kutatás készült a digitális médiában, a reklámszakmában és a podcast piacon elismert és hiteles szakértők közreműködésével. A megcélzott szegmens szűk, így néhány médiummal szemben kisebb létszámú közönséget ér el egy podcastben elhelyezett kereskedelmi üzenet, azonban a podcast intimitásával, hitelességével és fogyasztóközeliségével kevés egyéb médium képes felvenni a versenyt. A podcastben megjelenő hirdetés során a hallgatók sokkal magasabb figyelmi szintet tanúsítanak, mint más platformokon, valamint bíznak a podcaster véleményében, így elfogadóak az általa reklámozott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatosan. A podcastek várhatóan egyre nagyobb arányban jelennek meg videós tartalomként a piacon, azonban ennek elsődleges platformja jelenleg a YouTube, ahol sokkal nagyobb reklámzaj vesz körül egy megjelenést, mint a dedikált podcast platformokon. A teljes piac lefedése szinte lehetetlennek bizonyul, azonban a podcast platformok által könnyebb lehet egyszerre több műsort elérni, ezekben megjelenni. A jövőben a tartalmak minőségi színvonalának megtartása az egyik fő feladat a piac szereplői számára. A "hobbi podcasterek" is sikeresek lehetnek – a népszerű influencerek, tévés műsorvezetők és a sok követővel rendelkező médiaszemélyiségek mellett – ha saját, jellemzően niche közönségük nagy százalékát el tudják érni. Mindemellett a kereskedelmi szereplők edukálása fontosnak bizonyul. Jelenleg még a széles tömeget elérő médiumok nagyobb biztonságot jelentenek, mert ezeken a platformokon kidolgozottabb mérési mutatókkal kalkulálhatnak. Fontos azonban a hirdetők figyelmét felhívni arra, hogy a megfelelő kampánycélok és üzenetek esetén számításba vegyék a podcastekben rejlő egyedi lehetőségeket is. Ehhez a jó gyakorlatok átvétele és a sikeres együttműködésekről készülő esettanulmányok felhasználása fontos kiindulópont lehet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | audio-technológia, digitális média, hirdetések, média, médiapiac, podcast, reklám |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:26 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:26 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

