A travel retail árképzés és hatása a vásárlási szokásokra az Estée Lauder Kereskedelmi Kft. példáján keresztül

Ludik Ágnes (2025) A travel retail árképzés és hatása a vásárlási szokásokra az Estée Lauder Kereskedelmi Kft. példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Ludik.pdf] PDF
Szakdolgozat_Ludik.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Április 28..

Download (1MB)
[thumbnail of nyilatkozat.pdf] PDF
nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Ludik_Ágnes_külső_konzulensi_bírálat.pdf] PDF
Ludik_Ágnes_külső_konzulensi_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (73kB)
[thumbnail of Ludik Ágnes.pdf] PDF
Ludik Ágnes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (485kB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásomban a travel retail, azon belül is a vámmentes, főként repülőtéri kiskereskedelem világát vizsgáltam, különös tekintettel a luxus szépségipari termékekre és azok árazására. A dolgozat középpontjában az Estée Lauder Kereskedelmi Kft. árképzési gyakorlata áll. Primer kutatásként online kérdőívet alkalmaztam, melyben a duty-free vásárlási szokásokat és az Estee Lauder Companies termékeinek használatát kutattam. Arra kerestem választ, hogyan befolyásolja az árképzés a vásárlási hajlandóságot a repülőtéri üzletekben, illetve hogyan vélekednek az emberek a repülőtéri árakról a klasszikus kiskereskedelmi egységekkel szemben. Eredményeim alapján a válaszadók többsége vonzónak találja a duty-free szépségipari kínálatot, különösen az exkluzív kiszerelések és kedvező árak miatt. Az Estée Lauder Companies termékeinél kiemelt szerepe van a kínálat különlegességének és elérhetőségének. A kutatás rávilágít arra, hogy a jól célzott promóciók kedvezmények kulcsfontosságúak lehetnek a fogyasztók megszólításában a travel retail szektorban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: árképzési módszerek, duty-free, Estee Lauder, fogyasztói magatartás, repülőtér, szépségipar, travel retail, vásárlási szokás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:26
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet