Egy magyar futballista márkaépítése a XXI. században – Szoboszlai Dominik márkájának elemzése

Korim Dorina Nikolett (2025) Egy magyar futballista márkaépítése a XXI. században – Szoboszlai Dominik márkájának elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Korim Dorina Nikolett_VQ11B5_2024_2025.pdf] PDF
Korim Dorina Nikolett_VQ11B5_2024_2025.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of KorimDorinaNikolettPVÁFbírálat.pdf] PDF
KorimDorinaNikolettPVÁFbírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (494kB)
[thumbnail of BGE Korim Dorina bírálat.pdf] PDF
BGE Korim Dorina bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (165kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogyan válhat Szoboszlai Dominik a XXI. századi magyar futball egyik legsikeresebb sportmárkájává. Célom az volt, hogy bemutassam, miként alakítja a tehetség, a hitelesség és a tudatos kommunikáció egy sportoló közéleti és gazdasági jelentőségét. A dolgozat aktualitását és relevanciáját az adja, hogy Szoboszlai már nem csupán sportteljesítménye, hanem karaktere és társadalmi hatása révén is kiemelkedő jelenséggé vált a hazai sportpiacon. A kutatás során a szakirodalmi feldolgozás mellett primer kutatásként mélyinterjúkat és tartalomelemzést végeztem, amelyekkel a dolgozstom elején feltett kérdéseimre kerestem a választ. Ezek Szoboszlai sportpályafutásának hazai hatásait, nemzetközi szerepvállalását, a pályán és azon kívül betöltött szerepeinek egyensúlyát térképezték fel. A dolgozatban külön figyelmet kapott az a kérdés, hogy a fiatal generáció miért érez vele különösen erős azonosulást. Az eredmények megerősítették, hogy Szoboszlai nemcsak egy kivételes futballista, hanem egy olyan példakép, aki képes generációkat megszólítani. Márkájának ereje a hitelességből, az önazonosságból és a közvetlenségből fakad. Szerepe túlmutat a sport világán, és hosszú távon is meghatározó lehet a hazai sportmárka-építés jövője szempontjából.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: márkaépítés, self-branding, sportolói márkák, Szoboszlai Dominik, sztármárka
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:26
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet