Growth strategies for fashion startups in the world’s leading fashion capitals

Matics Viktória Lilla (2025) Growth strategies for fashion startups in the world’s leading fashion capitals. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of THESIS-VIKTORIA-MATICS.pdf] PDF
THESIS-VIKTORIA-MATICS.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (727kB)
[thumbnail of Survey Answers for Bachelors Thesis -Viktoria.Lilla.Matics-V7JL2B.pdf] PDF
Survey Answers for Bachelors Thesis -Viktoria.Lilla.Matics-V7JL2B.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (882kB)
[thumbnail of External Dissertation Report_Matics Viktória Lilla_.pdf] PDF
External Dissertation Report_Matics Viktória Lilla_.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (144kB)
[thumbnail of Matics Viktória assessment.pdf] PDF
Matics Viktória assessment.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

With an emphasis on upcycling and sustainability, this thesis investigates growth strategies for fashion businesses venturing into the world's most prominent fashion hubs. The study highlights important prospects and problems by comparing Paris, Milan, London, and New York with up-and-coming cities like Berlin, Budapest, Copenhagen, and Vienna. The importance of customer preferences, digital innovation, and eco-conscious practices on startup success is highlighted by quantitative research, which includes surveys and interviews. The results indicate that upcycling adoption, digital presence, and strategic alliances are essential for global expansion. Furthermore, sustainability measures have a big impact on long-term economic viability in addition to improving brand reputation. The thesis ends with helpful suggestions for new businesses looking to break into the fiercely competitive international fashion marketplaces while upholding their moral and environmental obligations.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: branding, business strategy, divat, fashion, fenntarthatóság, márkázás, startup, sustainability, üzleti stratégia
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:26
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet