A közösségi média ereje a prémium termékek globális hype-jában: a Dubai csokoládé magyarországi megjelenésének esettanulmánya

Szolomájer-Jakó Alexa (2025) A közösségi média ereje a prémium termékek globális hype-jában: a Dubai csokoládé magyarországi megjelenésének esettanulmánya. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A-közösségi-média-ereje-a-prémium-termékek-globális-hype-jában-a-dubai-csokoládé-magyarországi-megjelenésének-esettanulmánya-Szolomájer-Jakó-Alexa.pdf] PDF
A-közösségi-média-ereje-a-prémium-termékek-globális-hype-jában-a-dubai-csokoládé-magyarországi-megjelenésének-esettanulmánya-Szolomájer-Jakó-Alexa.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Sz-J_Alexa_kulso_konzulensi.pdf] PDF
Sz-J_Alexa_kulso_konzulensi.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (18kB)
[thumbnail of Bírálat Szolomájer-Jakó Alexa.pdf] PDF
Bírálat Szolomájer-Jakó Alexa.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (766kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom a közösségi média erejét vizsgálja a prémium termékek globális hype-jának kialakításában, mindezt a Dubai csokoládé magyarországi megjelenésének esettanulmányán keresztül. A kutatás során négy hipotézist vizsgáltam, amelyek a termék hóbort jellegére, a FOMO (Fear of Missing Out) hatására, a közösségi média és influencerek szerepére, valamint a trendek korai kihasználásának üzleti előnyeire fókuszáltak. Mélyinterjúk és kérdőíves kutatás segítségével vizsgáltam a fogyasztói magatartást és a motivációkat. Az eredmények igazolták, hogy a Dubai csokoládé rövid távú fogyasztói trendekre és a közösségi médiában generált hype-ra építette népszerűségét, a FOMO jelentős szerepet játszott a termék kipróbálásának motivációjában és az influencerek hatása elsősorban a termék ismertségének növelésében volt meghatározó. A kutatás eredményei rávilágítanak arra, hogy a közösségi média és a gyorsan változó trendek alapvetően formálják a fogyasztói döntéseket és a jövőben is kulcsszerepük lesz a marketingstratégiák alakításában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Dubai csokoládé, fomo, közösségi média, online marketing, prémium termékek
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:26
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet