Pszichológiai tényezők az ingatlanmarketingben, és a hazai ingatlanpiaci vállalatok

Somogyvári Odetta (2025) Pszichológiai tényezők az ingatlanmarketingben, és a hazai ingatlanpiaci vállalatok. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat kész.pdf] PDF
Szakdolgozat kész.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (42kB)
[thumbnail of Somogyvári Odetta.pdf] PDF
Somogyvári Odetta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (227kB)

Absztrakt (kivonat)

Az ingatlanpiac a gazdaság egy rendkívül dinamikus területe, ahol a potenciális vásárlók mind anyagi, mind érzelmi téren összetett döntési helyzetben találják magukat. Az ingatlanpiacon történő tájékozódás, legyen szó vásárlásról vagy bérletről, komplex döntési folyamat, amelyet nem kizárólag objektív kritériumok vezérelnek. Az ár, a helyszín és az ingatlan minősége mellett az érzelmi és pszichológiai aspektusok is kulcsfontosságú szerepet játszanak a végső választásban. A marketing pszichológia alkalmazása az ingatlanszektorban az utóbbi időben dinamikusan fejlődött, mivel a piaci verseny egyre élesedése arra ösztönzi a cégeket, hogy kifinomultabb és tudatosabb stratégiákat dolgozzanak ki. A hirdetési stratégiák sikerének kulcsa a gondos tervezésben rejlik, amelynek során kiemelt figyelmet kell fordítani a reklámszöveg kidolgozottságára, a vizuális megjelenítés minőségére, a színek harmóniájára, az érzelmi ráhatás eszközeire, sőt még az érzékszervi elemek, mint például a zenei aláfestés vagy specifikus illatok alkalmazására is, amelyek mind-mind hozzájárulhatnak a fogyasztói élmény formálásához és mélyítéséhez. A tanulmány arra irányul, hogy feltárja azokat a pszichológiai mechanizmusokat, amelyek meghatározzák a hazai ingatlanmarketing jellegzetességeit, mindezt vállalati esettanulmányok segítségével illusztrálva és mélyrehatóan elemezve. A vizsgálat fókuszában a Duna House szerepel, egy olyan ingatlanközvetítő vállalat, amely hazai viszonylatban meghatározó piaci jelenléttel, átfogó szakértelemmel és kidolgozott marketingtervvel rendelkezik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ármarketing, elméleti közgazdaságtan, gazdaságpszichológia, ingatlanmarketing, ingatlanpiac
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:25
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet