Generációk eltérő energiaital fogyasztási szokásai a HELL ENERGY Drink vonatkozásában

Kómár Kornélia (2016) Generációk eltérő energiaital fogyasztási szokásai a HELL ENERGY Drink vonatkozásában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Komar_Kornelia_EH56JQ.pdf] PDF
Szakdolgozat_Komar_Kornelia_EH56JQ.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 09..

Download (2MB)
[thumbnail of Energiaital fogyasztasi szokasok Komar Kornelia.xlsx] Microsoft Excel
Energiaital fogyasztasi szokasok Komar Kornelia.xlsx
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 09..

Download (422kB)

Absztrakt (kivonat)

Mindennapi életünk során számtalan formában találkozunk a koffeinnel, legyen szó egy baráti kávézásról, egy pohár szomjoltó kóláról, délutáni édességről vagy vezetés közben egy energiaitalról. Azonban hogy mit választunk, függ attól is, hogy melyik generációs nemzedékhez tartozunk, hiszen más-más társadalmi és gazdasági háttér kísérte végig felnőtté válásunkat. Más értékrendszer, alapjaiban eltérő problémakörök és nehézségek foglalkoztatták az idősebb generációkat, mint a mostani fiatalokat, de ez teljesen természetes. A közöttük tapasztalható különbségek nem csupán életstílusuk során jelentkeznek, hanem fogyasztási szokásaik is lényegesen eltérőek. Számos esetben nem tudjuk miért, de elvből elutasítanak egy terméket. Az energiaitallal is hasonló a helyzet. Mindenki tud róla egy keveset, de senki sem tudja pontosan, hogy milyen összetevőkből áll, és azok milyen élettani hatással rendelkeznek. Vannak csoportok, akik teljes mértékben elutasítóak a termékkel szemben, viszont szép számban nő a befogadók, az alkalmi és rendszeres fogyasztók száma. Szeretném megtudni, hogy miért félnek a fogyasztók az energiaitaltól, valamint, hogy a különböző generációk hogyan vélekednek a termékről, mi szól ellene és mi szól mellette. A HELL ENERGY Magyarország Kft.-nél szerzett tapasztalataim során személyesen érzékeltem, hogy idősek és fiatalok egyaránt idegenkednek a terméktől, melyet az elhangzott vélemények alapján legtöbb esetben a koffein tartalommal tudok összefüggésbe hozni. Ennek tükrében szakdolgozatom központi gondolatmenete a koffein fogyasztás kapcsán vélt generációk közötti különbségek feltárására összpontosul- A dolgozat felépítése során elsőként a szekunder információk összegyűjtésére koncentrálok, melyek kapcsán részletesen ismertetem az elmúlt idők hazai életstílus kutatásait. Ezt követi az idei évre jellemző, főbb fogyasztói magatartás trendek illetve élelmiszerfogyasztási tendenciák bemutatása. Érdemes hangsúlyozni az egészséges életmód iránt megnövekedett érdeklődést, mely nem csupán a táplálkozás és mozgás örök kettősét jelenti, hanem az otthon főzés elterjedését, a növekvő kínálatot a bio és természetes alapanyagok iránt, valamint a piaci kereskedelem ívelését. A koffein tartalmú termékek bemutatása után a számomra releváns generációk társadalmi hátterét kutatom, majd a HELL ENERGY Magyarország Kft. cégismertetőjével elkezdem az energiaital piac bemutatását. Önálló kutatásom két részből tevődik össze: az első felében előzetes kvalitatív kutatás során három kisebb fókuszcsoport beszélgetést rögzítek, melyet második részként a kérdőíves kvantitatív kutatás követ. Kutatási célom, hogy megtudjam, miért vélekednek a különböző generációk eltérően az energiaitalokról kapcsolatban, milyen belső indíttatás miatt titulálják éppen károsnak. Magyar termék révén szeretném megtudni, hogy a HELL márkával kapcsolatos legfontosabb információkat mennyire ismerik a fogyasztók, valamint marketingkommunikációs javaslatot tenni a Z-generáció célzottabb elérése érdekében, mivel a célcsoport technikai tudása már most felülmúlja idősebb generációs társaikét.

Magyar cím

Generációk eltérő energiaital fogyasztási szokásai a HELL ENERGY Drink vonatkozásában

Angol cím

Energy drink consumption habits in different generations in relation HELL ENERGY Drink

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Fodor Mónika
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi docens

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Koffein, Energiaital, Fogyasztási szokások, Generációkutatás
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2016. Máj. 09. 10:59
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 15:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet