Perceptions of Brand Image and University Reputation in University Choices

Gávris Gréta Georgina (2025) Perceptions of Brand Image and University Reputation in University Choices. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Gávris Gréta_Perceptions of Brand Image and Reputation in University Choices.pdf] PDF
Gávris Gréta_Perceptions of Brand Image and Reputation in University Choices.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (989kB)
[thumbnail of Gávris_evaluation_thesis.pdf] PDF
Gávris_evaluation_thesis.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (123kB)
[thumbnail of Gávris Gréta.pdf] PDF
Gávris Gréta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (100kB)

Absztrakt (kivonat)

Choosing a higher education institution is an important decision decision which impacts both career paths and personal development. While traditional factors like the variety of programs, tuition fees and scholarships remain important, brand image and reputation in the higher education scene have become increasingly influential. Universities today focus strongly on their marketing as communities which are far more than just places to study, as communities whichfoster both talent and personal growth.This study examines how Hungarian business university students perceive brand image, reputation, and prestige, and how factors like socioeconomic background influence their decision-making processes.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: branding, egyetem, felsőoktatási intézmények, hírnév, iskolamarketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:25
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet