A koreai popkultúra piaca, termékeinek online felületeken való értékesítése és kereskedelme Magyarországon

Kovács Júlia (2025) A koreai popkultúra piaca, termékeinek online felületeken való értékesítése és kereskedelme Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kovács Júlia_BPJ5LY_A koreai popkultúra piaca, termékeinek értésesítése és kereskedelme Magyarországon_.pdf] PDF
Kovács Júlia_BPJ5LY_A koreai popkultúra piaca, termékeinek értésesítése és kereskedelme Magyarországon_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kovács Júlia - Szakdolgozat Bírálata - Külső Bíráló által_28_05_2025.pdf] PDF
Kovács Júlia - Szakdolgozat Bírálata - Külső Bíráló által_28_05_2025.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (72kB)
[thumbnail of Bírálat Kovács Júlia.pdf] PDF
Bírálat Kovács Júlia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (582kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom célja az átfogó kép nyújtása a koreai popkultúra, azon belül a K-pop piacáról, különösen annak termékeiről, valamint ezek online és offline értékesítési lehetőségeiről. A téma feldolgozása során bemutattam a K-pop történetét, fejlődését, és globális terjedésének főbb állomásait, majd részletesen elemeztem a K-pop termékek – például albumok, fotókártyák, lightstick-ek – sajátosságait, valamint a limitált termékek iránti rajongói keresletet. Kutatásom központi része a marketingelméletek (4P, promóciós mix) alkalmazása volt a K-pop termékek esetében, különös figyelmet fordítva a promóciós csatornák – ATL, BTL, TTL – szerepére. Vizsgáltam továbbá Dél-Korea és Magyarország digitális kereskedelmi környezetét, megvilágítva a merchandised-ok nemzetközi és hazai terjesztésének kihívásait és lehetőségeit. Saját kérdőíves kutatásom során magyarországi fogyasztók vásárlási szokásait, preferenciáit és a limitált termékek iránti keresletet elemeztem.A dolgozat végén javaslatokat fogalmaztam meg a magyarországi K-pop kereskedelmi lehetőségek fejlesztésére, többek között a kínálat bővítésére, a fogyasztói bizalom növelésére, valamint a digitális és offline marketingaktivitások erősítésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Dél-Korea, Digitális kereskedelem, fogyasztói magatartás, k-pop, Magyarország, Merchandise marketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:25
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet