Az élményalapú marketing hatása a fogyasztói elköteleződésre

Vaczó Zsuzsanna (2025) Az élményalapú marketing hatása a fogyasztói elköteleződésre. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Vaczo_Zsuzsanna_Az_elmenymarketing_hatasa_a_fogyasztoi_elkotelezodesre_2025.pdf] PDF
Vaczo_Zsuzsanna_Az_elmenymarketing_hatasa_a_fogyasztoi_elkotelezodesre_2025.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Repa Károly - külső bírálat.pdf] PDF
Repa Károly - külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (302kB)
[thumbnail of Vaczó Zsuzsanna.pdf] PDF
Vaczó Zsuzsanna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (183kB)

Absztrakt (kivonat)

Az élményalapú marketing jelentős mértékben hozzájárul a fogyasztói elköteleződés növeléséhez, mivel érzelmi kapcsolatot alakít ki a márka és a fogyasztók között. Ez az egyik legmodernebb eszköz a fogyasztók elköteleződésének növelésére, hiszen a vásárlók nem csak vásárolni akarnak, hanem valami különlegeset átélni, emlékezetes, érzelmeket kiváltó élményt tapasztalni. A dolgozat célja az élményalapú marketing fogalmának meghatározása, az érzelmi marketing alapelvei és a vásárlás mögött álló esetleges érzelmi tényezők ismertetése és elemzése. Továbbá a fogyasztói elköteleződés pszichológiai hátterének bemutatása, a vásárlási döntés és az ezzel járó esetleges élmény kapcsolatának kutatása. A téma mind vállalati, mind fogyasztói oldalról megvizsgálásra került, különös figyelmet fordítva arra, hogy milyen hosszútávú hatásokat eredményezhet az élményalapú megközelítés. A kvalitatív módszeren alapuló kutatás többek között arra keres választ, hogy hogyan befolyásolja az élményalapú marketing a fogyasztói elköteleződést, hogy milyen szerepet játszik az ár és a márka a egy termék megítélésében, valamint hogy vajon igaz-e az állítás, miszerint azokra a fogyasztókra lehet hatással az élménymarketing, akik nyitottak annak a befogadására. Az elemzés célja egy átfogó kép kialakítása arról, hogyan érzékelik a fogyasztók a marketinghatásokat, milyen pozitív és negatív reakciót váltanak ki belőlük, és mindez által, milyen következtetések vonhatóak le a marketingeszközök hatékonyságáról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élménymarketing, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói magatartás, marketingeszközök, márkahűség
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:25
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet