Vaczó Zsuzsanna (2025) Az élményalapú marketing hatása a fogyasztói elköteleződésre. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Vaczo_Zsuzsanna_Az_elmenymarketing_hatasa_a_fogyasztoi_elkotelezodesre_2025.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
Repa Károly - külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (302kB) |
|
|
PDF
Vaczó Zsuzsanna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (183kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az élményalapú marketing jelentős mértékben hozzájárul a fogyasztói elköteleződés növeléséhez, mivel érzelmi kapcsolatot alakít ki a márka és a fogyasztók között. Ez az egyik legmodernebb eszköz a fogyasztók elköteleződésének növelésére, hiszen a vásárlók nem csak vásárolni akarnak, hanem valami különlegeset átélni, emlékezetes, érzelmeket kiváltó élményt tapasztalni. A dolgozat célja az élményalapú marketing fogalmának meghatározása, az érzelmi marketing alapelvei és a vásárlás mögött álló esetleges érzelmi tényezők ismertetése és elemzése. Továbbá a fogyasztói elköteleződés pszichológiai hátterének bemutatása, a vásárlási döntés és az ezzel járó esetleges élmény kapcsolatának kutatása. A téma mind vállalati, mind fogyasztói oldalról megvizsgálásra került, különös figyelmet fordítva arra, hogy milyen hosszútávú hatásokat eredményezhet az élményalapú megközelítés. A kvalitatív módszeren alapuló kutatás többek között arra keres választ, hogy hogyan befolyásolja az élményalapú marketing a fogyasztói elköteleződést, hogy milyen szerepet játszik az ár és a márka a egy termék megítélésében, valamint hogy vajon igaz-e az állítás, miszerint azokra a fogyasztókra lehet hatással az élménymarketing, akik nyitottak annak a befogadására. Az elemzés célja egy átfogó kép kialakítása arról, hogyan érzékelik a fogyasztók a marketinghatásokat, milyen pozitív és negatív reakciót váltanak ki belőlük, és mindez által, milyen következtetések vonhatóak le a marketingeszközök hatékonyságáról.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | élménymarketing, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói magatartás, marketingeszközök, márkahűség |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:25 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:25 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

