Gyerekek szereplése a reklámokban és a reklálom eltérő kultúrális kommunikációja

Vidor Zsófia (2025) Gyerekek szereplése a reklámokban és a reklálom eltérő kultúrális kommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Vidor Zsófia - BP7NIZ.pdf] PDF
Szakdolgozat Vidor Zsófia - BP7NIZ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (846kB)
[thumbnail of Vidor Zsófia_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
Vidor Zsófia_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (197kB)
[thumbnail of Szakdolgozat_biralat_Vidor_Zsofia.pdf] PDF
Szakdolgozat_biralat_Vidor_Zsofia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (79kB)

Absztrakt (kivonat)

A gyermekek életkori sajátosságaik miatt különösen érzékenyek a reklámok befolyásoló hatására, hiszen még nem képesek teljes mértékben felismerni azok kereskedelmi szándékát. A reklámok emocionális ingereken keresztül váltanak ki vágyat, amely gyakran a pester power jelenségében nyilvánul meg: a gyermekek ismételt kérésekkel gyakorolnak nyomást szüleikre. Hosszú távon a reklámok a materializmus értékrendjének elterjedését, nemi sztereotípiák megerősödését és torz önkép kialakulását idézhetik elő. Etikai szempontból a gyermekek védelme kiemelt fontosságú a marketingkommunikációban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: etikai kódex, gyermekek, interkulturális kommunikáció, marketingkommunikáció, reklám
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:25
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet