Borfogyasztás, marketing és digitalizáció a magyar borászatban

Szamosi Liza (2025) Borfogyasztás, marketing és digitalizáció a magyar borászatban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szamosi Liza_I3COM1_KKK_Marketing szak.pdf] PDF
Szamosi Liza_I3COM1_KKK_Marketing szak.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (941kB)
[thumbnail of Szamosi Liza_I3COM1_Nyilatkozat a dolgozat státuszáról.pdf] PDF
Szamosi Liza_I3COM1_Nyilatkozat a dolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (153kB)
[thumbnail of Bírálat - szakdolgozat.pdf] PDF
Bírálat - szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (87kB)
[thumbnail of Megjelölt témakör.pdf] PDF
Megjelölt témakör.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (43kB)
[thumbnail of Szamosi Liza.pdf] PDF
Szamosi Liza.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (704kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja a magyar borpiac aktuális helyzetének és fejlődési irányainak átfogó bemutatása, különös tekintettel a marketingeszközök, a digitalizáció és a borturizmus szerepére. A borászatok helyzetét marketingelméleti modellek – többek között a SWOT-analízis, a 4P és a 7P modell – alkalmazásával elemeztem. Kiemelt figyelem irányul a digitális technológiák térnyerésére, amelyek új lehetőségeket biztosítanak a borászatok számára a fogyasztói kapcsolatok erősítésében és a piaci jelenlét növelésében. A dolgozat részletesen tárgyalja a borturizmus jelentőségét is, amely a borfogyasztáshoz kapcsolódó élményalapú szolgáltatások révén hozzájárul a vidéki térségek gazdasági fejlődéséhez. Az eredmények rámutatnak, hogy a korszerű marketingstratégiák és a digitalizáció tudatos alkalmazása elengedhetetlen a borászatok fenntartható növekedéséhez és a magyar borkultúra nemzetközi versenyképességének erősítéséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: borászat, bormarketing, digitalizáció, fogyasztói szokások, marketingeszközök
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:25
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet