Sendula Balázs (2025) Az emelkedő ingerküszöb hatásai a videojátéknarratívákra. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Sendula Balázs - FZSRBW - Szakdolgozat - Az emelkedő ingerküszöb hatásai a videojátéknarratívákra.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
Komedia alapkepzes SENDULA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (151kB) |
|
|
PDF
Sendula_Balázs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (124kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a videójátékok történelmi, technikai, és kulturális aspektusait tekintem átszakmai és internetes források, illetve saját élmények alapján, különös tekintettel a narratívelemekre. A videójáték történelem fontosabb mérföldköveinek áttekintését a narratív elemekfőbb kategóriái szerint teszem meg, konkrét játékok és azok legfőbb elemeinek leírásánkeresztül. A videójátéknarratívák formáinak ismertetését követően, azok változását konkrétvideójáték sorozat (Batman Arkham univerzum) alapján vizsgálom. Ezen kívül a változásokkronológiai aspektusból történő fejlődését is áttekintem. A dokumentum több angol kifejezéstis tartalmaz, mivel a videójátékos szubkultúrában ezen angol kifejezések terjedtek el, és nemjellemző magyar nyelvű használatuk, azonban több esetben is lefordítottam ezeket akifejezéseket, az érthetőség kedvéért.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | kommunikációelmélet, pszichológia, szubkultúra, videojáték, videojáték fejlesztés |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:25 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:25 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

