A Starbucks Happy Hour promóció eladásösztönző hatásának és kommunikációs támogatásának elemzése

Skoda Anita (2025) A Starbucks Happy Hour promóció eladásösztönző hatásának és kommunikációs támogatásának elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Skoda Anita - A Starbucks Happy Hour promóció eladásösztönző hatásának és kommunikációs támogatásának elemzése.pdf] PDF
Skoda Anita - A Starbucks Happy Hour promóció eladásösztönző hatásának és kommunikációs támogatásának elemzése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Skoda Anita bírálat 202526 tavasz.pdf] PDF
Skoda Anita bírálat 202526 tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (197kB)
[thumbnail of Külső bírálat-Skoda Anita diplomadolgozatához (A Starbucks Happy Hour promóció eladásösztönző hatásának és kommunikációs támogatásának elemzése).pdf] PDF
Külső bírálat-Skoda Anita diplomadolgozatához (A Starbucks Happy Hour promóció eladásösztönző hatásának és kommunikációs támogatásának elemzése).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (120kB)

Absztrakt (kivonat)

A diplomadolgozatomban a Starbucks Happy Hour promóciójának eladásösztönző hatását és kommunikációs támogatását vizsgáltam, különös figyelmet fordítva arra, hogyan befolyásolja ez az akció a fogyasztók magatartását rövid és hosszú távon. A dolgozatom fő célkitűzése volt feltárni, hogy milyen módon és milyen intenzitással ösztönzi a Happy Hour a Starbucks látogatottságát, illetve mely kommunikációs csatornák bizonyultak a legeredményesebbnek az üzenetek eljuttatásában a célközönséghez. Fontos volt számomra megérteni azt is, hogy a kampány hogyan támogatja a pozitív vásárlói élmény kialakulását, illetve milyen mértékben segíti elő a hosszú távú márkahűséget.A dolgozat első részében szekunder kutatás keretében dolgoztam fel a témához kapcsolódó szakirodalmat. Ennek során részletesen bemutattam a különböző promóciós stratégiákat, különösen kitérve a húzó, toló és integrált stratégiai megközelítésekre. A marketingkommunikáció eszközei közül az ATL (Above the Line), BTL (Below the Line) és TTL (Through the Line) kampányok jellemzőit tárgyaltam, különös tekintettel azok hatásmechanizmusaira és a fogyasztói magatartásra gyakorolt befolyásukra. A szakirodalom alapján azonosítottam azokat a legfontosabb tényezőket is, amelyek szerepet játszanak a fogyasztók vásárlási döntéseiben, valamint promóciókra adott reakcióikban.A dolgozatom második részében primer kutatást végeztem, amely kvantitatív és kvalitatív módszereket is tartalmazott. Egyrészt kérdőíves felmérést végeztem egy nagyobb fogyasztói mintán, másrészt részletes mélyinterjúkat készítettem a Starbucks vásárlóival. A kvantitatív kutatás eredményei egyértelműen igazolták, hogy a Happy Hour kampány jelentősen növeli az impulzusvásárlások számát, és aktívan ösztönzi az üzletek gyakrabban történő felkeresését. A mélyinterjúkból pedig világosan kiderült, hogy hosszabb távon is erősödött a márka iránti kötődés, továbbá a fogyasztók pozitív élményként értékelték a promóció nyújtotta lehetőségeket. A kutatás során különösen érdekes tapasztalat volt a digitális kommunikációs eszközök hatékonyságának igazolása, különösen a közösségi média, az e-mail marketing és a mobilalkalmazások tekintetében.A kutatási eredmények alapján konkrét javaslatokat is megfogalmaztam a Starbucks jövőbeli promócióinak hatékonyabb tervezésére vonatkozóan. A javaslatok közül kiemelkedik a személyre szabott marketingkommunikáció jelentősége, amely pontosabb célzást és magasabb fogyasztói elégedettséget tesz lehetővé, ezáltal tartósabb kapcsolat kialakítását biztosítva a márka és vásárlói között.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: eladásösztönzés, fogyasztói magatartás, kommunikációs stratégia, marketingkommunikáció, márkahűség
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:25
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet