Gasztronómiai tartalomgyártás: kihívások, megítélés és fogyasztási szokások Magyarországon

Róka Emese (2025) Gasztronómiai tartalomgyártás: kihívások, megítélés és fogyasztási szokások Magyarországon. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Gasztronómiai tartalomgyártás-R.E, záródolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Gasztronómiai tartalomgyártás-R.E, záródolgozat.pdf

Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat .pdf] PDF
nyilatkozat .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (649kB)
[thumbnail of Bírálat_belső_Róka Emese.pdf] PDF
Bírálat_belső_Róka Emese.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (185kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom a hazai gasztronómiai tartalomgyártás sajátosságait vizsgálja, különös tekintettel az online platformokon zajló fogyasztói szokásokra és a gasztrobloggerek szerepére. A digitális média térnyerésével az étkezési inspirációk forrásai jelentősen átalakultak, ami új elvárásokat támasztott a tartalomkészítőkkel szemben is. Kvantitatív kérdőíves kutatásomban 192 fő válaszait elemeztem, melynek során a gasztronómiai tartalomfogyasztás formáit, a platformpreferenciákat, valamint az influenszerek hitelességi szempontjait térképeztem fel. A kutatás rávilágított arra, hogy a fogyasztók a vizuálisan vonzó, gyorsan befogadható tartalmakat részesítik előnyben, különösen a videós platformokon, mint a TikTok, Instagram és YouTube. Emellett megerősítést nyert, hogy az egyszerű, gyorsan elkészíthető, megfizethető receptek iránti igény fokozódott, részben a jelenlegi gazdasági helyzet hatására. A COVID-időszak tartós hatásaként sokan ragaszkodnak az otthoni főzéshez és a tudatosabb alapanyag-használathoz. Dolgozatom célja, hogy a primer és szekunder adatok szintézisén keresztül átfogó képet adjon a hazai gasztronómiai tartalomgyártás jelenlegi trendjeiről, kihívásairól és a fogyasztói elvárások változásáról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: gasztrobloggerek, gasztronómia, médiafogyasztási szokások, tartalomgyártás, tartalommarketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:25
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:25
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58841

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet