Az influencerek hatása a Z generáció vásárlási szokásaira

Kovács Alexandra (2025) Az influencerek hatása a Z generáció vásárlási szokásaira. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kovács Alexandra Szakdolgozat.pdf] PDF
Kovács Alexandra Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kovács Alexandra bírálat 202526 tavasz.pdf] PDF
Kovács Alexandra bírálat 202526 tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Külső konzulens bírálata.pdf] PDF
Külső konzulens bírálata.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (132kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom célja annak vizsgálata, hogy az influencerek milyen mértékben és módon befolyásolják a Z generáció vásárlási szokásait, különös tekintettel a hitelesség, a közösségi média platformok használata, valamint az influencerek típusa szerinti eltérésekre. A dolgozatom során szekunder kutatással megalkotott elméleti alapokra építkezve kvantitatív (kérdőíves) és kvalitatív (mélyinterjús) primer kutatást is végeztem. A kérdőív a Z generáció közösségi médiahasználati szokásait és az influencerek iránti bizalom mértékét vizsgálta, míg a mélyinterjúk – Országh Adél, Huba Tímea és Horváth Dóra közreműködésével – árnyaltabb képet adtak az influencerek hitelességének szerepéről a vásárlási döntésekben. A kutatás során külön figyelmet fordítottam a L’Oréal Paris „Walk Your Worth” kampányára is, amely jó példaként szolgált arra, hogyan képes egy márka értékalapú üzeneteken keresztül mélyebb kapcsolatot kialakítani a fiatal fogyasztókkal. A dolgozatom eredményei rámutattak arra, hogy a Z generáció tagjai sokkal inkább követik az influencereket, mint a hagyományos reklámokat, de a hitelesség, az értékazonosság és a hosszú távú következetesség kiemelt fontosságú számukra a bizalom fenntartásában. A kutatás rávilágított arra is, hogy a közösségi médián keresztüli paraszociális kapcsolatok jelentősen befolyásolják a vásárlási döntéseket, így az influencermarketing ma már a marketingstratégiák megkerülhetetlen része.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: befolyásolás, fogyasztói magatartás, fogyasztói szokások, influencer, közösségi média, vásárlás, Z generáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:25
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet