Tichov Sarolta (2025) Az MVM Dome marketing tevékenységeinek hatása a látogatók fogyasztói magatartására. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Tichov_Sarolta_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
|
PDF
Tichov_Sarolta_szakdolgozat_biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (155kB) |
|
|
PDF
Bírálat Tichov Sarolta.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (390kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom középpontjában a budapesti MVM Dome rendezvényhelyszín áll, valamint annak marketingtevékenységei és ezek hatása a látogatók fogyasztói magatartására. A rendezvényhelyszínek (így az MVM Dome is) kiemelkedő szerepet játszanak a fogyasztói döntések alakításában, hiszen a látogatók nemcsak az események jellege, hanem a helyszín exkluzivitása, elérhetősége és szolgáltatásai alapján is döntenek. A közösségi média mellett számos egyéb marketingeszköz, például a hírlevélkampányok és a VIP élmények promóciója is hozzájárul a látogatók számának növeléséhez, valamint a szolgáltatások iránti érdeklődés fokozásához. A VIP jegyekhez kapcsolódó exkluzív élmények népszerűsítése különösen fontos az értékesítési célok elérése szempontjából. Azért választottam ezt a témát, mert jelenleg az MVM Dome rendezvényhelyszínt üzemeltető Sportfive MPA Kft. marketingcsapatának tagjaként dolgozom gyakornoki pozícióban. Ennek a tapasztalatnak köszönhetően hozzáférek olyan belső forrásokhoz (például hírlevél marketing adatokhoz, korábbi kampányok eredményeihez, jegyeladás stb.), amelyek egy külső kutató számára nem elérhetők, így kutatásom különösen alapos és részletes képet adhat a vizsgált területről. A dolgozat célja, hogy átfogóan bemutassa az MVM Dome marketingtevékenységeinek hatását a látogatók fogyasztói magatartására, különös figyelmet fordítva a hírlevelekben megjelenő tartalmakra és a VIP jegyekhez kapcsolódó promóciókra. A kutatás során arra keresem a választ, hogy az alkalmazott marketingstratégiák miként járulnak hozzá a VIP látogatók számának növeléséhez, valamint a jegyeladások maximalizálásához. A szakdolgozatom három fő hipotézisre épül: 1. Egy rendezvényhelyszín jelentős mértékben befolyásolja a jegyvásárlási döntést; a látogatók számára nemcsak az előadó, hanem a helyszín exkluzivitása, megközelíthetősége és szolgáltatási színvonala is kulcsfontosságú szempont. 2. Az MVM Dome marketingtevékenységei, különösen a hírlevelekben megjelenő tartalmak és a VIP jegyek promóciói pozitív hatást gyakorolnak a fogyasztói döntésekre, növelve a VIP jegyek iránti keresletet. 3. A prémium szolgáltatások célzott népszerűsítése hozzájárul a visszatérő látogatók számának növekedéséhez. Primer kutatásom kvantitatív módszertanon alapul, egy online kérdőív segítségével. A felmérés célja a magyarországi rendezvényhelyszínek látogatóinak fogyasztói szokásainak és preferenciáinak feltérképezése, különös tekintettel a magas árkategóriájú VIP jegyek iránt érdeklődőkre. A kérdőívet közösségi média platformokon (Facebookon és Instagramon) népszerűsítettem, hogy minél szélesebb és relevánsabb célcsoportot érjek el. Különös figyelmet fordítok arra, hogy az MVM Dome VIP látogatóinak demográfiai jellemzői eseményenként eltérőek lehetnek, ezért a kutatás elsődlegesen azokat a felnőtt, jól szituált személyeket célozza, akik hajlandóak akár 50 000 forintot is fizetni egy darab belépőjegyért. Az MVM Dome eseményei rendkívül sokrétűek, a nemzetközi sporteseményektől kezdve a nagyszabású koncertekig számos rendezvénytípusnak adnak otthont, amelyek különböző célcsoportokat vonzanak. Ezért marketing szempontból egy komplex, sokoldalú kommunikációs stratégia kidolgozása szükséges, amely figyelembe veszi a célcsoportok sokszínűségét és az eseményfüggő preferenciákat. Dolgozatom fő célkitűzése, hogy átfogó, részletes képet nyújtson az MVM Dome marketingeszközeinek hatékonyságáról és bemutassa, hogyan alakítják ezek a látogatók döntéshozatali folyamatait a különböző események esetében. A kutatás célja, hogy feltárja, miként hatnak a különböző marketingstratégiák és eszközök, mint például a közvetlen kommunikációs csatornák (például hírlevelek), a közösségi média kampányok, valamint az exkluzív, VIP élmények népszerűsítése a fogyasztói magatartásra és döntésekre. Ezen túlmenően, a dolgozat arra is fókuszál, hogy milyen irányokban fejleszthető tovább az MVM Dome marketingkommunikációja, különös figyelmet fordítva az élményalapú pozicionálás erősítésére, az exkluzivitás hangsúlyozására és a fenntarthatósági szempontok integrálására. A célom, hogy az általam végzett kutatás alapján konkrét és gyakorlati javaslatokat tegyek a kommunikációs stratégiák finomítására, amelyek hozzájárulhatnak az MVM Dome imázsának további erősítéséhez, valamint a látogatói élmény és az értékesítési célok maximálásához.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, hírlevél, kommunikációs eszközök, közösségi média, marketingkommunikáció, MVM Dome, reklám hatásmechanizmus |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:25 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:25 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

