Kolumbán Kíra (2025) Influencerek marketinghatása. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
Előnézet |
PDF
Záródolgozat Kolumbán Kíra EG3CUH.pdf Download (3MB) | Előnézet |
|
PDF
Dok1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
Kolumbán Kíra_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (141kB) |
Absztrakt (kivonat)
Végső soron dolgozatom végén összegzem a témám továbbá a tapasztalataim valamint irodalmi kutatásaim eredményét is összefoglalom. Téma választásomkor is és egész dolgozatírásom során igyekeztem olyan szemszögből megközelíteni a dolgot ami nagyon aktuális a mai világban. Első sorban próbáltam a bevezetni, hogy kik is azok az influencerek akikről szólni fog az egész dolgozat és mivel foglalkoznak. Az influencer marketing szinte mindennapi dolog lett, nincs olyan média platform ahol ne találkoznánk valamilyen termékajánló tartalommal. Mivel az én korosztályom hajlamos a legjobban arra, hogy követ influencereket így nem volt nehéz dolgom megfigyelni a munkájukat és milyen posztokat vagy storykat tesznek közzé. Próbáltam arra fókuszálni, hogy mennyire erős a marketingjük és mekkora hatást próbálnak gyakorolni a követőikre. Véleményem szerint olyan influencerek érik el azt a hatást amit szeretnének, akik teljesen hétköznapi módon és realizmus keretein belül próbálnak tartalmat gyártani és reklámozni. Kitértem többek között, hogy mi is a közösségi média és miért lett ekkora sikere a társadalomban. Mert el sem lehetne képzelni azt, hogy nem használunk akár 1 közösségi média platformot sem. Szinte az összes hírről ott kapunk tájékoztatást és nem mellesleg rengeteg terméket ezen keresztül ismerünk meg. Ebből kifolyólag szerettem volna tudomást szerezni arról, hogy a közösségi oldalak és a véleményvezérek mekkora befolyással tudnak lenni akár egy vásárlási döntéshozatalban vagy egy adott márkának mekkora hírnevet tud kelteni. Eléggé megdöbbentő eredményekre találtam kutatásom során, mivel azzal tisztában voltam, hogy elég sok ember nézi őket, de nem gondoltam, hogy ennyire sokan valóban megvásárolnak olyan termékeket amiket ők hirdetnek. Én is elkövettem már azt a hibát, hogy csak azért vásároltam meg valamit mert azt láttam az Instagramon vagy TikTokon. Szóval engem is befolyásolni tudtak valamennyire, de azért tudtam egy határt húzni. Kutatásom során sok tapasztalatot szereztem és rengeteg olyan dologgal szembesültem amire nem feltétlen gondoltam előtte. Nagy segítségemre volt megérteni az emberek gondolkozás módját és vélekedésüket a véleményvezérekről primer kutatásomnak hála. Ugyanakkor a kutatásomnak és kérdőívemnek köszönhetően megtudtam melyik korosztályok mennyire befolyásolhatók és miket preferálnak jobban. Teljesen más dolgokat helyeznek előtérbe az idősebbek azaz az Y generáció, mint egy náluknál fiatalabb Z generációs. Ebben nem volt nagy meglepődés, ugyanis számítottam rá, hogy az Y generációsok kevésbé befolyásolhatók mert sokkal jobban átgondolják a kiadásaikat és eltérőek a prioritásaik is. A Z 26generáció már nem feltétlen azon gondolkozik, hogy mekkora összeget fordít egy termékre hanem, hogy ne maradjon le társaitól és a trendekről sem. Továbbá felmértem milyen felületek a legnépszerűbbek és hol érdemes a legtöbb követőt megfogni. Itt legfőbb célom az volt, hogy megmutassam most 2025-ben melyik platformok a legjobban felkapottak és melyek rendelkeznek a legjobb tartalomgyártási és marketinges lehetőségekkel. Ezt tovább gondolva fontosnak tartottam szót ejteni arról is, hogy megéri-e együtt dolgozni az influencerekkel és miért jó ez. Ez a cégek számára hatalmas segítséget nyújt, ha egy olyan emberrel dolgoznak együtt akinek munkásságát sokan követik napról napra. Kevesebb időt vesz igénybe és gyorsabban eljut a célközönséghez is. Természetesen az árakat tekintve egy mikro és makro influencer teljesen más kategória, így aki kisebb budgetvel rendelkezik, azok egy kisebb követőtáború személyt tudnak felkérni reklámozni vagy arca lenni a márkának. Végül szó esett a COVID-19 járvány idejében mennyire tudtak megélni a véleményvezérek és megtudták-e tartani a vásárlókat és nézőket. Ez egy rettentően kényes téma, mivel nagyon sok ember megélhetését jelentette és sokaknak nehézkes volt átvészelni ezt az időszakot. De azért itt sem maradtak munka nélkül, mivel ebben a helyzetben a céljuk átfogalmazódott és megváltozott. Igyekeztek az embereknek támaszt nyújtani és segíteni adománycsomagokkal vagy akár csak egy kedves szóval. Felhívták a lakosság figyelmét a maszkviselésre és az állandó fertőtlenítésre. Összegezve az influencer marketing mindig is megosztó lesz és megélhetésük valamint sikerük csakis az emberektől fog függeni. Abszolút a piacon vezető szerepet töltenek be és akármennyire is néha soknak érezzük, azért bizonyos helyzetekben hasznosak is tudnak lenni. A közösségi média oldalak pedig tudnak károsak de valamennyire pozitívak is lenni csak megfelelően kell használni és nem szabad minden hirdetésnek bedőljünk. Mivel ezeken az oldalakon olyan tartalmak kerülnek megjelenésre amiket általában szoktunk nézni, így csak magunknak tudunk kedvezni vagy sem.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | projektmunka |
|---|---|
| Kulcsszavak: | befolyásolás, influencer, influencer marketing, közösségi média, marketing, marketing-kampány, márkahűség |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:25 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:25 |
| URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58830 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

