A social media hatása az utazási szokásokra

Zugor Lilla (2025) A social media hatása az utazási szokásokra. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Zugor_Lilla_IAKWA2_A social media hatása az utazási szokásokra.pdf] PDF
Zugor_Lilla_IAKWA2_A social media hatása az utazási szokásokra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (722kB)
[thumbnail of Zugor Lilla.docx.pdf] PDF
Zugor Lilla.docx.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (211kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom célkitűzése, hogy átfogó képet nyújtson a különböző korosztályok általános utazási szokásairól, figyelembe véve az életkorból adódó eltérő igényeket, preferenciákat és lehetőségeket. Részletesen elemeztem, hogyan változnak az utazási mintázatok az egyes életciklusok során, milyen típusú utazásokat részesítenek előnyben az egyes csoportok, valamint hogy milyen szociális, gazdasági vagy kulturális tényezők befolyásolják döntéseiket.Külön figyelmet szenteltem az aktuálisan érvényesülő utazási trendek bemutatására és értékelésére, amelyek az egyes korosztályok utazási szokásait formálják. Vizsgálom, hogy a különböző divathullámok – például a fenntartható turizmus, a digitális nomádság vagy az élményalapú utazás – milyen mértékben hatnak az utazási döntésekre, és ezek hogyan jelennek meg a fiatalabb, középkorú, illetve idősebb generációk körében.Dolgozatomban kiemelten elemeztem az influencerek szerepét is az utazási döntéshozatalban. Megvizsgálom, milyen módon, milyen csatornákon keresztül, és milyen intenzitással tudják befolyásolni az egyes korcsoportok tagjait, amikor utazási célpontot, szállást vagy szolgáltatást választanak. Kitérek arra is, hogy az influencerek által közvetített tartalmak hogyan alakítanak ki elvárásokat, vágyakat vagy éppen trendeket az utazók körében, valamint hogy milyen különbségek figyelhetők meg a különböző életkorú fogyasztók reakcióiban és döntéshozatali mechanizmusaiban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: belföldi utazások, közösségi média, külföldi utazások, utazás, utazásszervezés
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:24
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet